Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Ja vēlaties mūs atbalstīt Reklāma Mobilā

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Dzintaru koncertzāle šovasar lutinājusi ar daudziem skaistiem un dvēseli aizkustinošiem koncertiem. Divas reizes skatītājus priecējis Maestro Raimonds Pauls, Jūrmalas festivālā līdzās tradicionālajiem tenora Aleksandra Antoņenko, akardeonistes Ksenijas Sidorovas un pianistu ģimenes Osokinu koncertiem izskanēja arī nakts meditācijas par Bēthovenu un Zigmara Liepiņa rokoperas “Parīzes Dievmātes katedrāle” koncertuzvedumi.

Inese Galante savā “Summertime” priecēja gan ar Latvijas jauno pianistu virtuozitāti, gan Balkānu ritmiem un Marlēnai Dītrihai veltītu koncertu, bet festivāls “Artissimo” bija parūpējies, lai slavenā krievu melodista un klaviermūzikas ģēnija Sergeja Rahmaņinova klavierkoncerti izskan ne tikai nepārspētā pianista Mihaila Pļetņova saspēlē ar pasaulslaveno diriģentu Kirilu Karabicu, kuru koncertam uz Latviju īpaši tika atgādātas japāņu mūzikas instrumentu firmas “Kawai” klavieres ar neaprakstāmu skanējumu. Uz skatuves kāpa arī Laimas Vaikules draugi un gadskārtējā koncerttūrē kūrortpilsētā piestāja gan Intars Busulis ar abonementu orķestri, gan Maksims Galkins u.c.

Varbūt esmu pārāk izlutināta, bet biju pieradusi, ka šajos koncertos ļaudis, elpu aizturējuši, ļaujas mākslas burvībai, neuzdrošinoties ne īsti pakustēties viņas majestātes mūzikas skanējuma laikā un ne mirkli netraucējot pārējiem klausītājiem iegremdēties skaņu pasaules radīto emociju pasaulē.  

Taču tas, kas notika Marijas Naumovas koncerta laikā, ne tikai šokēja, bet arī tracināja un radīja vilšanos par Latvijas un īpaši latviešu publikas bezgalīgo netaktiskumu, kultūras trūkumu un egocentrismu. Kamēr no visas pasaules – gan Francijas, gan Brazīlijas, Argentīnas un Kubas, kā arī Latvijas - sapulcinātie starptautiska mēroga mūzikas instrumentu spēles lielmeistari ar īpašu skaņdarbu gaidīja uz skatuves parādāmies galveno personu, daļa klausītāju turpināja savas ikdienas sarunas un pļerkstēšanu tik skaļi, ka prasījās pajautāt – vai gadījumā uz skatuves notiekošais jūs netraucē?

Pat dīvas parādīšanās uz skatuves nelika kādai kundzītei 26.rindā pārtraukt čubināšanos pa somā saliktajiem čaukstošajiem plastmasas maisiņiem. Taču visdramatiskāk publika izturējās pret virtuozā un neatkārtojamā ģitāras spēles lielmeistara Sebastjena Žinjo solo priekšnesumu. Lai gan mūziķis ne tikai demonstrēja niansētu pianissimo, žilbinošas pasāžas un reti dzirdamus skaņu trikus, ko spēj izvilināt no akustiskās ģitāras, liela daļa klausītāji šo laiku izmantoja, lai savā starpā pačalotu, liekot koncertzālei sanēt gluži kā bišu stropam.

Bet nekaunīgā maisiņu čaukstinātāja, brīdi pasaimniekojusi pa savu kulītēm piebāzto somu un kārtīgi nodemonstrējusi savu sarunu mākslu kopā ar pārējām blakus sēdošajām dāmām, par laimi aizdipināja prom no koncertzāles, jo kas gan var būt svarīgāks koncerta apmeklējuma laikā kā pirmajam un steigšus izkļūt no zāles vēl pirms beigu akorda! 

Līdz šim nebiju iedomājusies, ka Dzintaru koncertzālē publika var uzvesties kā mazpilsētas zaļumballē, kur uz skatuves muzicējošie personāži par laimi netraucē baudīt alu ar desiņām, vai stacijas bistro, kur fona mūzikas loma ir noslāpēt pie blakus galdiņa sēdošo ēšanas laikā izdalītās pļekšķināšanas skaņas.

Vēlos atvainoties Marijai Naumovai šo koncerta apmeklētāju vietā, jo  viņa spēj pārsteigt ne tikai ar samtainu, niansētu un juteklisku dziedājumu, bet arī ar žilbinošām dejas kustībām un spēju uz skatuves atrasties un noturēt lielākās daļas publikas interesi divas reizes pa pusotrai stundai piecos krāšņos tērpos ar pusstundas pauzīti.

Novērtē šo rakstu:

0
0

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Vairums mikroģeneratoru īpašnieku būs spiesti pāriet uz dinamiskās enerģijas uzglabāšanas sistēmām

FotoApritējis vairāk nekā mēnesis, kopš ieviesta jaunā elektroenerģijas neto norēķinu sistēma un mājsaimniecībās uzstādīto mikroģeneratoru īpašnieki vairs nevar izvēlēties – ziemā atgūt vasarā tīklā nodoto elektroenerģiju vai arī to pārdot biržā par tirgus cenu. Turpmāk uzstādīto mikroģeneratoru īpašnieki visu saražoto elektroenerģiju varēs vai nu notērēt paši, vai arī pārdot biržā par aktuālo cenu, kas, būsim atklāti, ne vienmēr ir izdevīga.
Lasīt visu...

12

Vai bēdīgi slavenais Raimonds Lejnieks – Puķe mēģina apkrāpt tautu?

FotoJa pēdējos gados mēs esam uzmanīgi sekojuši līdzi gan politikai, gan masu mediju ziņām, tad mums droši vien nav palicis nepamanīts kāds jauns vīrietis ar dubultu uzvārdu – Raimonds Lejnieks – Puķe.
Lasīt visu...

12

Visa „Rail Baltica” projekta vadība precīzi līdzinās tam, ko rekomendē sabotāžas veikšanai

FotoKāds Jums palika iespaids pēc raidījuma „Kas notiek Latvijā” par Rail Baltica? Šoreiz bez cipariem, bet vienkārši novērojums. Pārsmējos.
Lasīt visu...

21

Ašeradens paziņo, ka grib celt nodokļus, un vēlētāji metas nobalsot par “Jauno Vienotību”: loģika te interesantāka nekā paši vēlēšanu rezultāti

FotoViens no nedaudzajiem negaidītajiem momentiem aizvadītajās vēlēšanās — “Jaunās Vienotības” pārsvars pār Nacionālo apvienību, kaut gan aptaujas konsekventi rādīja pretējo, turklāt tas notika pēc tam, kad JV pārstāvis Arvils Ašeradens informēja sabiedrību par iespēju celt pievienotās vērtības nodokli (PVN).
Lasīt visu...

21

Sabiedrības integrācijas fonds lūdz „Re:Baltica” atmaksāt neatbilstoši iztērētos valsts līdzekļus par radīto saturu svešvalodā

FotoŅemot vērā diskusijas publiskajā telpā par nodibinājuma “Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs Re:Baltica” (attēlā - tā pārstāve Inga Spriņģe) projekta “Šķelšanās” vērtēšanu un mediju redakcionālo brīvību, Sabiedrības integrācijas fonds (Fonds) skaidro pieņemto lēmumu. Fonds ir konstatējis, ka projekts nav īstenots atbilstoši konkursa nolikumam, kas paredz veidot saturu latviešu valodā, bet daļēji īstenots svešvalodā. Aktivitātes īstenotas ar piešķirto publisko finansējumu caur Mediju atbalsta fondu (MAF).
Lasīt visu...

12

Es esmu kompetents ne tikai tajā, par ko jūs visi padomājāt!

FotoNesen klausoties ekonomiskās politikas debates par Latvijas Stabilitātes programmu 2024. - 2028.gadam, radās sajūta, ka Saeimas vīri un sievas dzīvo pasaku valstībā. Vairums runātāju kaismīgi klāstīja, kas būtu jādara, bet neviens nerunāja, kas to traucēja paveikt jau, piemēram, pagājušajā gadā.
Lasīt visu...