Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Ja vēlaties mūs atbalstīt Reklāma Mobilā

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Nu jau bijušais Latvijas Televīzijas ģenerāldirektors Edgars Kots tuvākajā laikā stāsies a/s Diena vadībā, nomainot ar oligarha Aivara Lemberga ietekmi saistīto Normundu Staņēviču, liecina Pietiek rīcībā esošā informācija.

Arī par paša Kota, kura vadības laikā Latvijas Televīzijai bija sadarbības līgumi ar Ventspils pilsētu gan Eirovīzijas, gan citos projektos, īpašajām attiecībām ar Lembergu ticis runāts jau sen. Šobrīd amatu zaudējušā Kota iekārtošana Dienas vadībā, uz kuras slēptajiem īpašniekiem norādīja noplūdušie "oligarhu lietas" materiāli, uzliek punktu uz "i" nojausmām par viņa un Lemberga saikni. Ne ar Staņēviču, ne Kotu Pietiek sazināties pagaidām nav izdevies.

Jau pēdējās nedēļās ar tranzītbiznesu saistīti avoti vērsa uzmanību, ka Staņēvičs šoziem vairāk aizņemts ar Ventspils darījumu kārtošanu, nevis a/s Diena vadīšanu. Pēdējās nedēļās Staņēvičs lidojis uz Londonu, kur ticies ar koncernu Vitol, kas pašlaik kontrolē no Lemberga ietekmes izslīdējušo a/s Ventspils nafta un a/s Latvijas Kuģniecība. Staņēvičs savulaik kopā ar Lemberga dēlu Anriju Lembergu strādājis auditorfirmā Deloitte&Touche. Tieši caur šo pazīšanos Staņēvičs nonācis Lemberga seniora menedžeru lokā. Vēlākajos gados Staņēvičs strādājis a/s Ventspils nafta, a/s Latvijas Kuģniecība un ar trīs oligarhu interesēm saistītās SIA Jaunrīgas attīstības uzņēmums padomē.

Pietiek jau pagājušā gada oktobrī rakstīja, ka laikraksta Diena patiesie īpašnieki jau vismaz brīdī, kad par tā kontrolpaketes īpašnieku 2010. gada vasarā formāli kļuva Viesturs Koziols, patiesībā bija trīs latviešu oligarhi Ainārs Šlesers, Andris Šķēle un Aivars Lembergs. Tā liecina pierādījumi, kurus tā dēvētās „oligarhu lietas” izmeklēšanas gaitā ieguvis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB). 

Pēc Pietiek rīcībā esošās informācijas, kas iegūta no izmeklēšanai tuvu stāvošiem avotiem, laikraksta Diena pirkšanas darījums realizēts caur SIA Rīgas tirdzniecības osta (RTO), kas, kā ir pārliecināti izmeklētāji, caur starpniekfirmām slēpti pieder Šleseram, Šķēlem un Lembergam. KNAB redzeslokā laikraksta Diena pirkums nonācis, izmeklējot trīs oligarhu patiesās īpašumtiesības citos uzņēmumos, arī SIA RTO. Visu trīs oligarhu slēptās īpašumtiesības šajā uzņēmumā vismaz daļēji atšifrē, kādā veidā noticis Dienas pirkšanas darījums.

Novērtē šo rakstu:

0
0

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...