Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Ja vēlaties mūs atbalstīt Reklāma Mobilā

Iesaki rakstu: Twitter Facebook Draugiem.lv

Valdībai izlemjot par valstij nevajadzīgu mazākuma akciju privatizāciju, nejauši atklājies, ka attiecībā uz notikumiem Ventspilī vienveidīgu nostāju ieņēmušais valsts uzņēmums Latvijas Radio visu laiku bijis finansiāli saistīts ar tādiem Ventspils miljonāriem, ar kuru interesēm saskanējuši „sabiedriskā” radio tiražētie viedokļi.

Vēl 1996. gadā Latvijas Radio piedalījās reģionālās radiostacijas Kurzemes Radio dibināšanā, ieguldot pamatkapitālā 1500 latus mantiskā veidā. Par Kurzemes Radio vadītāju kļuva pieredzējusī radiožurnāliste un redaktore Silva Bendrāte, kas dažu gadu laikā spēja padarīt Kurzemes Radio par vienu no populārākajām reģionālajām radiostacijām — savā apraides zonā, kas drīz aizsniedzās līdz pat Jūrmalai, Kurzemes Radio piesaistīja trešdaļu (!) no pārklājuma teritorijā esošās auditorijas. Panākumus garantēja tas, ka šajā radiostacijā — pretstatā dažām citām reģionālajām stacijām — bija augstvērtīgi visi ētera elementi: gan dziesmu izvēle ar uzsvaru uz vietējo mūziku (ieskaitot t.s. “Liepājroku” un Kuldīgas pagrīdi), gan aizrautīgi dīdžeji, gan profesionāls ziņu dienests.

Kad S. Bendrātes darbu kurzemnieki novērtēja, ievēlot viņu Saeimā no Vienotības saraksta, Kurzemes Radio nonāca AS Lauku Avīze (izdod Latvijas Avīzi, Praktisko Latvieti u.c.) kontrolē, kas tolaik pilnībā piederēja Ventbunkeram. Šo uzņēmumu tolaik kontrolēja kopīgi vietējie miljonāri Olafs Berķis, Oļegs Stepanovs, Genādijs Ševcovs, Igors Skoks līdz ar toreizējo “arestētās mantas glabātāju” Rūdolfu Meroni. Drīz vien O. Berķis tika iecelts AS Lauku Avīze padomē, kas viņam deva pastarpinātu ietekmi arī uz Kurzemes Radio, jo Lauku Avīzei 2015. gadā piederēja 93,10% no Kuldīgā bāzētās radiostacijas akcijām.

Vienlaikus visus šos gadus AS Kurzemes Radio akcionāru sarakstā palika arī valsts uzņēmums Latvijas Radio. Situācija nemainījās pēc tam, kad R. Meroni atbrīvojās no pārējiem Ventbunkera līdzīpašniekiem — O. Berķis kļuva arī par AS Lauku Avīze īpašnieku un deklarēto patiesā labuma guvēju, pārdēvējot šo izdevniecību par Latvijas Medijiem, līdz ar to viņš vienlaikus deklarēts kā vienīgais Kurzemes Radio labuma guvējs. Valdes loceklis ir Edgars Čeporjus — ilggadējs O. Berķa menedžeris dažādos tranzītuzņēmumos. Raidstacija pēdējos gados apgrozījusi ap ceturtdaļmiljonu eiro, kas ir diezgan tipisks cipars reģionālajam medijam, un tajā strādā virs desmit darbiniekiem.

Gadu gaitā radiostacijai vairākkārt tika audzēts statūtkapitāls, līdz tas sasniedza 97 793 eiro, ko veido 10 294 akcijas. Tā kā Latvijas Radio savu ieguldījumu nepalielināja, valsts radio uz 2020. gada vidu bija saglabājušās 60 akcijas ar 780 eiro nominālvērtību, kad Ministru kabinets nolēma privatizēt šīs 60 akcijas, jo to palikšana valsts uzņēmuma īpašumā nepilda nekādus valsts institūciju uzdevumus vai funkcijas.

Tā kā Kurzemes Radio ir slēgtā akciju sabiedrība, kam nav pienākuma publiskot precīzu akcionāru sarakstu, savukārt valsts uzņēmums Latvijas Radio nekad nav afišējis savu līdzdalību citas radiostacijas statūtkapitālā, tad tikai no valdības lēmuma sabiedrība droši uzzināja par šāda fakta esamību.

Iepriekšējā pusotrā gadu desmitā Latvijas Radio ir saņēmis regulāru kritiku par to, ka izmantojis katru ieganstu veidot tendenciozus un angažētus sižetus par biznesu un pašvaldības darbu Ventspilī, kas arvien saskan ar Ventspils mēra Aivara Lemberga biznesa un/vai politisko sāncenšu ikreiz aktuālo retoriku un vērsti pret viņiem netīkamo pilsētas mēru. Tagad, izliekot Latvijas Radio piederošās Kurzemes Radio akcijas privatizācijas izsolē, ir piepildījusies un apstiprinājusies informācija par to, ka Latvijas Radio gadiem ilgi bijusi kopīga finansiāla saikne ar konkrētu Ventspils politekonomisko grupējumu, kuram vajadzīgie izteikumi un viedokļi tikuši tiražēti neskaitāmos sižetos, intervijās un raidījumos Latvijas Radio ēterā.

Pagājušonedēļ šī saikne beidzot pārrauta: lai arī izsolē piedalījās tikai viens dalībnieks, tomēr tā atzīta par notikušu. Pircējs solījis 830 eiro, bet tā identitāte tikšot atklāta pēc tam, kad nosolītā summa tiks reāli samaksāta.

Interesanti, ka O. Berķa kontrolētajā Kurzemes Radio gadu gaitā tikpat kā nav skanējuši tīšuprāt tendenciozi ziņu materiāli attiecībā uz vienu vai otru Kurzemes pašvaldību vai politiķi — radiostacija labi jūt auditorijas noskaņojumu, ka vietējos apstākļus pārzinošie klausītāji negrib saņemt sagrozītu saturu. Līdz ar to Ventspils miljonāriem vajadzīgo tendenciozitātes nodrošināšanu uzņēmies “sabiedriskais” radio, kas nav atkarīgs no auditorijas reakcijas un ko nodokļu maksātājiem jāuztur jebkurā gadījumā, grib viņi to vai ne.

Novērtē šo rakstu:

0
0

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

21

Alda Gobzema rekviēms

FotoTuba Mirum (Pastarā diena) – ar to mūsu valdībai un visiem ļaunajiem spēkiem draud Aldis Gobzems kopš tā brīža, kad iesaistījās par cīņu pie varas galda. Gobzema aktivitātes var pielīdzināt kopējai plūsmai, kura sākās ar Brexit kampaņu un Donalda Trampu nākšanu pie varas ASV un notikumiem citur pasaulē, kur par galveno dzinuli ir ārējs vai iekšējs drauds, briesmas, netaisnība. Gobzems draud ar procesu sākšanu visiem par neslavas celšanu, bet sausais atlikums ir tāds, ka nekas tāds nav noticis. Turpretim ir ierosināti procesi pret viņu par neslavas celšanu, kur verdikts ir bijis viens ne Aldim par labu.
Lasīt visu...