„Sakārtots” iepirkums eiro ieviešanā Latvijai izmaksās piecreiz dārgāk nekā Igaunijai
PIETIEK23.01.2013.
Komentāri (49)
Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo
zinu..
30.01.2013. 13:04bet LV tak jāzog vairāk kā Igaunijā, ko brīnaties.. viss sanāk dārgāki!
peteris
28.01.2013. 10:34»
vietējais
Tu kļūdies...
Beidz pust pilites. Esi visu apgriezis ar kajam gaisa.
peteris
28.01.2013. 10:22»
321
Es gribētu vērst uzmanību uz summām, kādas, iespējams, Latvijai būs jāmaksā, ja iestāsimies eirozonā. Vairāk kā viena trešdaļa no eirozonas ekonomikas (Grieķija, Spānija, Itālija, Īrija, Portugāle, Kipra, Slovēnija) atrodas dziļā krīzē. Pievienoju informāciju no wikipēdijas par ESM. Meklējam wikipēdijā...
Cik miljardus ES ir iegrudusi Latvija? Tas viss mums atdosies ar dazadiem fondiem ,ko Eiropa gruz Latvija,tikai ta apsaimniekosana ir pasvaka jo dala aiziet nepiesatinamo balelinu kabatas.
Čiekurs
26.01.2013. 16:37Kamēr nav skaidri zināms ko un kā dara letiņu un ko estipoisu sistēma, šitais viss ir tukša di*šana
321
25.01.2013. 10:30Es gribētu vērst uzmanību uz summām, kādas, iespējams, Latvijai būs jāmaksā, ja iestāsimies eirozonā. Vairāk kā viena trešdaļa no eirozonas ekonomikas (Grieķija, Spānija, Itālija, Īrija, Portugāle, Kipra, Slovēnija) atrodas dziļā krīzē. Pievienoju informāciju no wikipēdijas par ESM. Meklējam wikipēdijā "Eiropas stabilitātes mehānisms".
===============
Eiropas stabilitātes mehānisms (ESM) (angļu: European Stability Mechanism) ir finansiālas palīdzības fonds eirozonas valstīm, kurš aizstās īslaicīgos Eiropas finanšu stabilitātes fondu un Eiropas finanšu stabilizācijas mehānismu. Līgums par ESM stāsies spēkā, tiklīdz to būs ratificējušas dalībvalstis, kas pārstāv 90 % kapitāla saistību (kopā 0,7 triljoni eiro)
Latvijas Saeima 2012. gada 9. martā gandrīz vienbalsīgi ratificēja Lisabonas līgumam izdarītos papildinājumus par ESM.[2] Latvija nav pakļauta ESM, kamēr tā nav ieviesusi eiro. Tiek paredzēts, ka pēc eiro ieviešanas Latvijai būs 5 gadu laikā jāiemaksā fondā 186 miljoni eiro, maksimālā kapitāla daļa, kas pēc pieprasījuma būtu jāiemaksā Latvijai, būs, apmēram, 1,4 miljardi eiro
Igaunijas tieslietu kanclers Indreks Teders, kurš lūdzis Igaunijas Augstākajai Tiesai izvērtēt ESM Līguma atbīlstību Igaunijas Konstitūcijai, izteicies, ka "[Igaunijas] parlamentam nav tik daudz pilnvaru, lai viņi lemtu par to vai Igaunijai būs 'neatgriezeniski un bezierunu kārtībā'[p 4] jāiemaksā glābšanas fondā, iespējams, vairāk nekā miljards eiro uz noteikumiem, kas [pēc ESM ratificēšanas] būs atkarīgi no kādas iestādes, kura neatrodas Igaunijā
Tāpat paredzēts, ka nākotnē ESM var vienpusēji lemt par pašreiz noteiktā kapitāla apjoma izmaiņām.
=================================
Tātad ir zināma tikai minimālā summa, kas būs jāiemaksā Latvijai ESM un tie ir 37 miljoni gadā, bet maksimālā summa nav noteita. To noteiks kaut kāda tur organizācija Luksemburgā vienpusējā, bezierunu kārtība. Vai mēs vēlamies bāzt galvu tajā cilpā?
321
25.01.2013. 10:16»
Ojārs
Esmu pārliecināts, ka neviens no komentētājiem nemaz nesaprot, kas ir sarunas priekšmets, tas ir, neviens vispār neko nezin par igauņu un latviešu valsts kasu sistēmām, to apjomiem un funkcionalitāti. Tāpēc komentāri nepārsteidz - muļķība ir lipīga...
Nu tas ir interesanti, tāpēc, ka Latvijas teritorija ir lielāka, valsts kasei vajag lielāku kases aparātu nekā Igaunijā? :D
321
25.01.2013. 10:11»
Bitīt matos
Kur te Defacto, Nekā personīga utt? Jau Vienotība zog uz Eiro ieviešanas, kas būs vēl tālāk??? Noteikti Lattelecom techology ir piesaistīts kāds meitas uzņēmums, lai Vienotības valsts kases šeftmaņi izpumpētu tos 5x sadārdzināto igaunijas piemēru...
Jā, vēlēšanas tuvojas, vajag naudu Vienotībai. Vilks izkārtos piķi vēlēšanu kampaņai.
oga
24.01.2013. 23:14Interesanti būtu iepazīties ar finanšu ministrijas ( t.sk. Bajāres) skaidrojumu.
uzvarisanas
24.01.2013. 22:41Latvijaa viss ir nenormali dargs. Skiet, ka elektriba un udens mums jau maksaa dargak kaa Eiropaa! Un visi celtniecibas darbi ir vairakas reizes dargaki kaa citas valstis. Bet kvalitate zema.
gf
24.01.2013. 19:29»
Vārds
Nu, nu nemuldi. Tas nav tik vienkārši kā nomainīt LVL apzīmējumu ar EUR. Ņem vērā ka kādu brīdi paralēli tiek lietotas abas valūtas, pie tam jāspēj ir attēlot iepriekšējās summas pareizi latos. Protams tas nemaksā arī tik dārgi kā te apgalvo
Pilnīgi rodas aidomas ,ka kādam no komentātājiem kaut kas tiks no tiem 237kt. Atgādināšu veco Neo sāgu , milzīga nauda par EDS auditu un neviena atbildīgā par caurumiem!
apu
24.01.2013. 19:24»
Sava kabata
pārēja uz EUR...
Nu normālam programmētājam jūsu aprakstītās problēmas veselu nedēļu radīs galvas sāpes. Pusi no šī laika viņš smēķēs un dzers kafiju!
gutt
24.01.2013. 16:55Tie tik būtu pigori, ja eiro ieviešana izgāstos nevis dēļ refereduma un sabiedrības cepšanās, kas būtu loģisks un saprotams iemesls, bet dēļ elemetāras nespējas atrisināt vienkārši tehnisku jautājumu bez pārmērīgas zagšanas. Sanāk, ka pat pie vislielākās prioritātes valdība nespēj nokontrolēt, lai nezog, tad ko viņi vispār spēj?
Sava kabata
24.01.2013. 15:55»
gf
Nezinu par sistēmas atšķirībām, bet manā uzņēmumā visas programmas strādā gan EUR , gan LVL. Pārēja uz EUR nemaksā pilnīgi neko
pārēja uz EUR:
- cenas/rēķini EURO
- visu aktīvu pārrēķins uz EURO ar visādiem āķīšiem
- vienlaicīgi ir jāstrādā ar laiku kur ir uzskaites naudas vienība LS un ar laiku kur uzskaites naudas vienība ir EURO ar izmaiņu pārrēķiniem
- visām atskaitēm VID jaunās formas
- noapaļošanas problēmas
- vidēja alga par pusgadu
- un virkne vēl niānšu
Vai Jūs tiešam esat pārliecināts , ka jūsu programma to nodrošīnās?
sap
24.01.2013. 15:53»
gf
Nezinu par sistēmas atšķirībām, bet manā uzņēmumā visas programmas strādā gan EUR , gan LVL. Pārēja uz EUR nemaksā pilnīgi neko
ne par tēmu, bet pilnīgi nezinot, ne kas Tev par uzņēmumu, ne kas par programmu, Tavs komentārs liecina tikai par vienu - Tev (tāpat kā 99% planktona) nav ne jausmas, ko nozīmē "sistēmas pāreja uz Eiro".
Hint - tas NAV vēl vienas papildus valūtas ieviešana sistēmā. Ceru, ka Tu neesi tik stulbs, lai domātu ka šobrīd Kases SAP sistēma nenodrošina eiro uzskaiti.
Likums
24.01.2013. 15:50Pats IUB ir labākais piemērs. Paši raksta likumu, paši zin kā to labāk piemērot :D http://www.iub.gov.lv/iubsearch/prt/negot_proc_wocom/cn/Iepirkumu%20uzraudz%C4%ABbas%20birojs/adv/1/
sap
24.01.2013. 15:49»
Ojārs
Esmu pārliecināts, ka neviens no komentētājiem nemaz nesaprot, kas ir sarunas priekšmets, tas ir, neviens vispār neko nezin par igauņu un latviešu valsts kasu sistēmām, to apjomiem un funkcionalitāti. Tāpēc komentāri nepārsteidz - muļķība ir lipīga...
gluži otrādāk - izskatās, ka Ojārs pilnīgi nesaprot, kas ir sarunas un pārrunu temats. SAP eiro konversācijai ir diezgan mazs sakars ar kasu sistēmu atšķirībām un apjomiem. Pāreja uz eiro ir konkrēts SAP izveidots process, kas ir jāizveic konkrētajā kases sistēmā. Apjomi var mainīt tikai procesu darba ilgumu, bet pie baltajiem cilvēkiem netiek maksāts vairāk tikai tāpēc, ka Tavs palaistais process sistēmā strādā 24h desmit stundu vietā.
Tā ka zāļu devu piemērs tikai parāda vidējā ojāra komentēšanas līmeni.
Un zinot šo abu kantoru pieredzi konkrētā uzdevuma veikšanai (un nevis SAPā kpumā), telekomam godīgā konkursā būtu precīzi 0% izredzes.
p.s. nestrādāju smart it, bet labi zinu par ko ir kašķis.
Vārds
24.01.2013. 12:49»
Cipars
Raksta uators ar matemātiku nedraudzējas. 237 / 70 nekādi nesanāk piecas reizes. Ja visi fakti ir tādā stilā, tad ticamības moments nav pārāk liels
70 tūkstoši eiro ir 49 tūkstoši latu. 49*5=245.
Vārds
24.01.2013. 12:47»
gf
Nezinu par sistēmas atšķirībām, bet manā uzņēmumā visas programmas strādā gan EUR , gan LVL. Pārēja uz EUR nemaksā pilnīgi neko
Nu, nu nemuldi. Tas nav tik vienkārši kā nomainīt LVL apzīmējumu ar EUR. Ņem vērā ka kādu brīdi paralēli tiek lietotas abas valūtas, pie tam jāspēj ir attēlot iepriekšējās summas pareizi latos. Protams tas nemaksā arī tik dārgi kā te apgalvo.
zdfvb
24.01.2013. 12:41Drīzāk ir jājautā , kāpēc vispār 10 gadus gatavojoties pievienoties Eiro, nekas nav sagatavots laicīgi ?
gf
24.01.2013. 12:40Nezinu par sistēmas atšķirībām, bet manā uzņēmumā visas programmas strādā gan EUR , gan LVL. Pārēja uz EUR nemaksā pilnīgi neko.
...........
24.01.2013. 12:20»
Ojārs
Esmu pārliecināts, ka neviens no komentētājiem nemaz nesaprot, kas ir sarunas priekšmets, tas ir, neviens vispār neko nezin par igauņu un latviešu valsts kasu sistēmām, to apjomiem un funkcionalitāti. Tāpēc komentāri nepārsteidz - muļķība ir lipīga...
Ar Lattelecom vēl viens dārgs projejts ieviests-digitālā televīzija.Un tas arī daudas reizes dārgāks.Un tur pat muļķim tagad skaidris ka daži pietuvināti valdībai biznesmeņi ļoti labi nopelnija.Un tavs salīdzinājums ir stulbs, varētu padomāt ka ir milzīga atšķīrība starp Igauniju un Latviju.
Sava kabata
24.01.2013. 12:20Nu tagad "labākajām finanšu ministram ES" Vilkam būtu jādod finansiālo analīzi par šo atšķirību cēloņiem. Pie reizes nebūtu slikti lai viņš arī izskaidro, kāpēc mūsu valsts pārvaldes aparāts ir trīs reizes lielāks nekā igauņiem, ja skaitīt uz iedzīvotājiem.
Mazais
24.01.2013. 11:51Kūmiņš Lapsa uzodis "otkatu" Dombrovskim un Vilkam pirms pašvaldību vēlēšanām.
Kā tad
24.01.2013. 10:52Euro ieviesana nav nekas cits kā kārtējais valsts izlaupīšanas politprojekts.Iganija iedzīvotāju tikai par 300 tūkst.mazāk,bet izdevumi 5 reiz lielaki.Tātad 4/5 paredzētas nozagt.
vietējais
24.01.2013. 10:00»
hi
Vienotība ir tādas pašas cūkas kā TPisti, drīz jau līdz slimu bērnu apzagšanai arī nolaidīsies
Tu kļūdies.
LC, TP, LPP nav tādas pat cūkas ka Vienotība.
Pirmās trīs partijas barojās no ekonomikas attīstības un ņema pasaulē pieņemtos 10%.
Vienotība izvandīja Latvijas ekonomiku un mēģina baroties kur tikai var, nedomājot kas paliks pēc viņiem.
Lasīju vairāku ārzemju biznesmenu rakstus par to, ka pie varas esošā klīķe pacela otkatu planku līdz pat 35 %, tāpēc godīgie uzņēmēji neiet uz Latviju'ar savu biznesu.
advokāts
24.01.2013. 09:55»
Janka
Nu vienīgais pozitīvais, ka valsts uzņēmums ir dabūjis to konkursu, tātad daļēji sanāks naudas pārbīde no Finanšu ministrijas uz Ekonomikas ministriju
Manuprāt, šo uzņēmumu peļņa tieši otrādi - iet GARĀM valsts kasei un pamazām arī paši uzņēmumi tu-tū
Ojārs
24.01.2013. 09:36Esmu pārliecināts, ka neviens no komentētājiem nemaz nesaprot, kas ir sarunas priekšmets, tas ir, neviens vispār neko nezin par igauņu un latviešu valsts kasu sistēmām, to apjomiem un funkcionalitāti. Tāpēc komentāri nepārsteidz - muļķība ir lipīga...
Šobrīd pajautāšu vien - vai veterinārarsti vienmēr izraksta vienādas zāļu devas vistām, cūkām un zirgiem?
eiro
24.01.2013. 08:53»
Cipars
Raksta uators ar matemātiku nedraudzējas. 237 / 70 nekādi nesanāk piecas reizes. Ja visi fakti ir tādā stilā, tad ticamības moments nav pārāk liels
man arī tā šķita. Bet tad izlasīju līdz galam un izrādās, ka 70 ir iekš EUR, bet 237 - ir iekš LVL. Visādi citādi par ticamību tiešām var šķaudīties. Īpaši, ja negribas ticēt :)
Cipars
24.01.2013. 08:17Raksta uators ar matemātiku nedraudzējas. 237 / 70 nekādi nesanāk piecas reizes. Ja visi fakti ir tādā stilā, tad ticamības moments nav pārāk liels...
LL
24.01.2013. 07:57»
gg@gm
A kāds otras puses viedokli ar pajautāja? Lato, gan jau ir tehnoloģiskas lietas, kurās trīs meistari var viens otram patraucēt, nevis palīdzēt :) Ar cieņu, GG. PS Piksis jūtas labi un ir žirgts
Otra puse joprojām ir pārdomās, šķiet, ar pamatdomu - varbūt liksies mierā un nevajadzēs neko skaidrot.:)
Sveicieni Piksim!
Fēlis
24.01.2013. 07:41Vēl viens akmens eiroieviesēju dārziņā. Ja jau zinot, cik maz ir atbalstītāju eiro, viņi atļaujas tik nekaunīgi zagt pat ,,sērkociņu'' darījumos, tad ko mēs varam gaidīt tad, ja tai varzai izdosies pārvarēt tautas pretestību un sākt eiro ieviešanu? Pie grieķijas rēķiniem pievienosies vēl arī ieviesēju rēķini. Mēs esam gatavi to visu apmaksāt no saviem plānajiem maciņiem?
gg@gm
24.01.2013. 06:48A kāds otras puses viedokli ar pajautāja? Lato, gan jau ir tehnoloģiskas lietas, kurās trīs meistari var viens otram patraucēt, nevis palīdzēt :) Ar cieņu, GG. PS Piksis jūtas labi un ir žirgts :))
Janka
24.01.2013. 00:58»
aga
lattelecom technology ir 100% lattelecom, nevis valsts uzņēmums, bet lattelecomā valstij ir 51% un pārējais Sonerai; līdz ar to nav nekāda iemesla tā priecāties, ka nauda nonāk valsts kasē...
Pa tiešo kasē gan jau nenonāks. Lattelecom Technology nav tas pelnošākais Lattelecom grupas uzņēmums.
EIRO
24.01.2013. 00:45būs mums erotiskā eiro masāža:) paņems no mums pēc pilnas programmas ar klofelīna (ieviešanas komunikācijas kampaņa) palīdzību. Tas tikai sākums..
Chokins
24.01.2013. 00:43Tieši tā, Vienotības biedrs, "konkursa kārtībā" ieceltais Kokins ir Lattelecom padomes priekšsēdis un organizē visus otkatus, piesaistot apakšuzņēmējus, un pat negribot nākas domāt ka vienis 100 000 ls ieplūst dombrovska draugu kabatās.
Tā nu "izdevīgi" pārejam uz eiro.
aga
24.01.2013. 00:21»
Janka
Nu vienīgais pozitīvais, ka valsts uzņēmums ir dabūjis to konkursu, tātad daļēji sanāks naudas pārbīde no Finanšu ministrijas uz Ekonomikas ministriju
lattelecom technology ir 100% lattelecom, nevis valsts uzņēmums, bet lattelecomā valstij ir 51% un pārējais Sonerai; līdz ar to nav nekāda iemesla tā priecāties, ka nauda nonāk valsts kasē;
bet vēlēšanām naudu visiem vajag, kāpēc, lai V netaisītu tādu pašu shēmu kā LPP/LC vai TP/ZZS? tikai vecie perdeļi nekādi negrib samierināties un zaudēt arī pašvaldības .."a kam tagad viegli?"(biedrs hūte reiz teica)
a kam pieder potenciālais korkurents, koa? varu derēt uz savas ziemas cepures apēšanu, ka kādam no vecajiem labajiem oligarkiem
ahuis
24.01.2013. 00:20Latvieši ir lielāki zagļi par igauņiem , ja ne paši lielākie visā ES .
Tam ir liels pamats
manas aizdomas
24.01.2013. 00:00V biedrs Gatis Kokins ir valsts pārstāvis Lattelekom. Iespējams, ka ir nodibināts kāds meitas uzņēmums, kur būs arī privātpartnerība un uz kurieni aizplūdīs lielākā daļa naudas.
Lelle-pietiek.com
23.01.2013. 23:55Es, pavisam nopietni, vēlreiz Jums jautāju: kapēc ik pa brīdim es tieku atslēgta no komentēšanas iespējām? Es neko sliktu nerakstu! KAPĒC?
ceplis
23.01.2013. 23:49kenger eedaaj un badmiru banda...........TAUTA kaut kas vienreiz ir jaadara ar runaashanu ir par maz.......zhurkoshanai vairs nav robezhu.....
Bitīt matos
23.01.2013. 22:57Kur te Defacto, Nekā personīga utt? Jau Vienotība zog uz Eiro ieviešanas, kas būs vēl tālāk??? Noteikti Lattelecom techology ir piesaistīts kāds meitas uzņēmums, lai Vienotības valsts kases šeftmaņi izpumpētu tos 5x sadārdzināto igaunijas piemēru.
Kaut gan tāpat LTV un TV3 ir Vienotības nopirkti (tajā skaitā ar Eiro ieviešanas naudu) un šito tēmu necels.
Janka
23.01.2013. 22:39Nu vienīgais pozitīvais, ka valsts uzņēmums ir dabūjis to konkursu, tātad daļēji sanāks naudas pārbīde no Finanšu ministrijas uz Ekonomikas ministriju.
Mikus
23.01.2013. 21:28Nu nē,Tp nekad tādi nav bijuši,ne tuvu šai jenotu melīgajai varzai.Kas nu ir, tasir.Esmu regulāri sekojis līdzi visām norisēm politiskā,tāpēc varu izteikt salīdzinājumus kā vienkārši neitrāla persona.Uzskatu,ka bez referenduma nekādu eiro nedrīkst ieviest,nekādā gadījumā.Ja to valdība nedara,tad tas vien jau ir noziegums pret tautu,nemaz nerunājot par citām lietām.
klauns
23.01.2013. 21:18Latvijā arī cūkas ir piecreiz vairāk nekā Igaunijā. Klusa cerība, ka mūsu pie siles esošās cūkas vienreiz aizrīsies.
hi
23.01.2013. 21:06Vienotība ir tādas pašas cūkas kā TPisti, drīz jau līdz slimu bērnu apzagšanai arī nolaidīsies...