Menu
Pilnā versija

Iesaki rakstu:
Twitter Facebook Draugiem.lv

„Es teicu, ka bÅ«s, un ir arÄ«!!!” – tik triumfāli Latvijas Nacionālās operas un baleta direktors Zigmars Liepiņš aprīļa beigās paziņoja, ka viņam izdevies panākt, lai RÄ«gas Vidzemes priekšpilsÄ“tas tiesa uzliktu portālam TVNET par pienākumu atvainoties par viņa paša, citu valdes locekļu un operas goda un cieņas aizskaršanu portāla publicÄ“tā viedokļrakstā un izmaksāt „cietušajiem” 129 873 eiro lielu kompensāciju. Pietiek šodien pirmoreiz publicÄ“ pilnu anonimizÄ“tu tiesas spriedumu šajā lietā, atklājot apsvÄ“rumus, kas likuši tai novÄ“rtÄ“t Liepiņa pārÄ“jo šÄ« viedokļa aizskarto godu un cieņu ar šÄdu ievÄ“rojamu summu, kā arÄ« atkārtoti pārpublicÄ“ pašu Liepiņu un kolÄ“Ä£us tik smagi aizskārušo viedokļrakstu.

„Nevienam nav noslÄ“pums, ka Kremļa televÄ«zijas popmÅ«zikas konkurss Jaunais Vilnis, kuru producÄ“ Kremlim lojālais un uzticamais producents komponists Igors Krutojs, nav nekāds privāts un no Kremļa ietekmes brÄ«vs pasākums. Tieši otrādi - Putina ievadvārdi šim konkursam lieku reizi atgādināja, kas pasÅ«ta mÅ«ziku šajā ballÄ«tÄ“, kādas dziesmas un kuri mākslinieki tur drÄ«kst dziedāt.

Konkurss Jaunais Vilnis un to pavadošie pasākumi ir Krievijas kultÅ«ras un mediju imperiālisma bruņuvilciens Latvijā, kura mÄ“rÄ·is ir nostiprināt krievu valodas, krievu popkultÅ«ras un galvenais - Krievijas vÄ“rtÄ«bu dominanci postpadomju valstÄ«s. Tajā skaitā arÄ« Latvijā.

Tas ir Krievijas mÅ«sdienu monarha Putina galms, kas katru vasaru pulcÄ“jas JÅ«rmalā (ar ZZS politiÄ·a TrukšÅ†a ielÅ«gumu un atbalstu), un šogad viņiem izdevās arÄ« apgānÄ«t un pazemot mÅ«su kultÅ«ras lepnumu Nacionālo operu, uz vienu nakti padarot to par mÅ«slaiku Hitlera un Staļina mantinieka Putina galma publisko namu.

Zigmars Liepiņš atdevās par 129 tÅ«kstošiem eiro

Ar Nacionālās apvienÄ«bas atbalstu ieceltā LNO valde ar Zigmaru Liepiņu vadÄ«bā atdevās Kremļa un Putina lakstÄ«galu diriÄ£entam un patronam Krutojam, kā arÄ« viņa viesiem par 129 tÅ«kstošiem eiro. Atdevās ciniski un Latvijas nodokļu maksātājus pazemojoši. Jo ar naudu, ko LNO maksājam mÄ“s, esot par maz valdes ambÄ«ciju Ä«stenošanai un tāpÄ“c Operas zāle bija jāpadara par Kremļa bordeli, kurā tusÄ“t bija ļauts kaismÄ«gākajiem putinasosiem (Putina sÅ«kātājiem) ne tikai no Krievijas, bet arÄ« vismaz pāris uzticamākajiem Putina rokaspuišiem no Latvijas - Šleseram ar savu sievu un Ušakovam ar savu sekretāri. (Kur tad Ušakova jaunā sieva Liepnieks?)

Zigmars Liepiņš, Daina Markova un Inese EglÄ«te (LNO valde) atdevās Kremļa galmam Toma Džonsa mÅ«zikas pavadÄ«bā un uz krÄ“sliem dejojošu krievu solistu klātbÅ«tnÄ“, atdevās zem galdiem, kas bija klāti ar Putina virtuvÄ“ pagatavotiem siltiem astoņkāja salātiem, kraukšÄ·Ä«giem kalmāriem, sutinātām zandarta filejām ar seleriju biezputru baltvÄ«na mÄ“rcÄ“, grilÄ“tu JaunzÄ“landes jÄ“ru un AndalÅ«zijas gaspačo ar omāriem. Turklāt šie galdi bija speciāli ienesti opernama parterā un beletāžā, kur parasti notiek skatÄ«šanās uz skatuvi, nevis uz omāriem un jÄ“ra fileju. Paldies ārlietu ministram E. RinkÄ“vičam, kurš pasargāja šo Operas dāmu un kungu godu no tā, ka viņiem klāt netika paši šovinistiskākie putinisti Kobzons, Gazmanovs un ValÄ“rija.

Zigmars Liepiņš piekrita tam, uz ko neuzdrošinājās pat iepriekšÄ“jais Operas galva A. Žagars, kurš par lojalitāti Krievijai no Putina rokām bija saņēmis pat ordeni. Liepiņš no kāda Latvijas prezidenta rokām ir saņēmis Latvijas ordeni, taču tas ir iedvesmojis viņu kalpot Kremlim sirsnÄ«gāk nekā Žagaram.

Z. Liepiņš sludina, ka Kremļa emisāra Krutoja samaksu par pakalpojumiem esot jādÄ“vÄ“ nekā citādi, kā tikai par ziedojumu Latvijas kultÅ«rai, taču reti kādam nav skaidrs, kas tā par naudu. Tā ir Kremļa un tā sponsoru nauda, jo Krutojs barojas pie Kremļa siles, tajā skaitā no Kremļa propagandas televÄ«zijas un tās sponsoru rokas, kas pÄ“dÄ“jā pusgadā apliecinājusi sevi kā ietekmÄ«gāko Krievijas informācijas kara ieroci.

Par sava galma ballÄ«ti faktiski samaksāja Putins. No tās pašas kabatas, no kuras tiek finansÄ“ti raÄ·ešu ražotāji un to apkalpes, kas uzspridzināja Malaizijas pasažieru lidmašÄ«nu Ukrainas debesÄ«s (bet krieviem Krutojam lojālajos TV kanālos iestāstot, ka to izdarÄ«juši ukraiņi), no tās pašas kabatas, kas finansÄ“ Kremļa (Krutoja, Jaunā Viļņa) propagandas televÄ«ziju (kuru A. Dimants nesen uz trim mÄ“nešiem pamatoti lÅ«dza netranslÄ“t vismaz Latvijas TV uzņēmumu tÄ«klos), no tās pašas kabatas, kas finansÄ“ Krimas okupāciju un kas apmaksā Krievijas bandÄ«tu karu Ukrainā. Nauda, kuru Krutojs iebāza Liepiņam kabatā (t.i., Operas kasÄ“), ir asinÄ«m slacÄ«ta, tā ir latviešus un demokrātiskos, godÄ«gos krievus pazemojoša nauda.

Nacionālā apvienība ir tikpat bīstama kā Saskaņas Centrs

Padomju režīma kultÅ«ras darbinieku goda nosaukumu ieguvušo un padomju laikos Kremļa televÄ«zijai par derÄ«go atzÄ«to Z. Liepiņu Operā ielika nacionāļi. NA politiÄ·i vārdos sludina uzticÄ«bu Latvijai un latviešu nācijai, taču pie pirmās izdevÄ«bas gatavi atdoties Putinam un viņa impÄ“riskās popkultÅ«ras emisāriem. Tā nav nejaušÄ«ba, ka Jauno Vilni aizstāv tieši NA politiÄ·i (spilgtākais krievu kultÅ«ras imperiālisma apoloģēts ir R. Naudiņš), izvairÄ«gi par to izsakās kultÅ«ras ministre D. Melbārde, I. Parādnieks, J. Dombrava, R. Dzintars, tā arÄ« skaidri nenosodot Z. Liepiņa vadÄ«tās Operas valdes prokremlisko rÄ«cÄ«bu, ne arÄ« paši uzņemoties atbildÄ«bu par Krievijas informatÄ«vā kara galvenā ieroča Krievijas televÄ«zijas (VGTRK) kanālu finansÄ“tiem Krutoja un kompānijas pasākumiem Latvijā.

NA ideoloÄ£iski ir ļoti tuvu Putina konservatÄ«vai nacionālisma ideoloÄ£ijai, un nav šaubu, ka ar Putinu Raivis Dzintars un Co droši vien vienotos par visu ko. Jo Ušakova partija Saskaņas Centrs un Nacionālā apvienÄ«ba Putina iebrukuma gadÄ«jumā Latvijā nepārprotami bÅ«tu Kremlim pa rokai latviešu autonomijas un pašpārvaldes vadÄ«šanai jaunajā Eirāzijas impÄ“rijā. TāpÄ“c Nacionālā apvienÄ«ba ir tikpat bÄ«stama mÅ«su brÄ«vÄ«bai un demokrātijai kā Saskaņas Centrs. Notikumi Operā 29. jÅ«lijā to spilgti demonstrÄ“ja.

Par Ukrainas un Latvijas brīvību

PriecÄ“, ka Latvijā vÄ“l ir cilvÄ“ki, kas redz šo Nacionālas ApvienÄ«bas politiÄ·u un viņu sponsoru un ielikteņu (Z. Liepiņš) liekulÄ«bu, vārdos sitot sev pa krÅ«tÄ«m, ka esot lieli nacionālisti un patrioti, taču darbos kalpojot Putina režīmam. Putina režīma kalpu kritiÄ·e Ieva Brante Liepiņam zibakcijā pie LNO atgādināja, ka nauda, kas nopelnÄ«ta par katru cenu, svÄ“tÄ«bu nenes.

Prokremliskie žurnālisti un skaidri redzami operas organizÄ“ti aprÄ“jÄ“ji sociālajos tÄ«klos un interneta medijos mÄ“Ä£ināja noniecināt šo aktÄ«vistu aktivitātes kā niecÄ«gas un smieklÄ«gas. Tas liecina, ka Kremļa kuces rej ne tikai no promaskavisko partiju un štābu troļļu birojiem, bet tās mājo arÄ« mÅ«su baltajā namā. Vibrators bija rÄ«ks, ar ko Ievai Brantei draudÄ“ja šie troļļi, kas lika noprast, ka viņi vislabāk pazÄ«st darbarÄ«kus, kurus paši ikdienu tur savos rakstāmgaldos.

ŠÄ«m operas dāmām un kungiem, kas visiem spÄ“kiem centās aizstāvÄ“t Liepiņa rÄ«cÄ«bu, gribu atgādināt kādu vÄ“stures faktu. ArÄ« 1968. gada 25. augustā Maskavas Sarkanajā laukumā pret PSRS iebrukumu ÄŒehoslovākijā demonstrÄ“ja tikpat cilvÄ“ku, cik pie Operas 29. jÅ«lijā protestÄ“ja pret Putina režīma galma ballÄ«ti Latvijas kultÅ«ras citadelÄ“. Abos gadÄ«jumos viņu skaits bija septiņi. Toreiz drosminieki plakātu «Par jÅ«su un mÅ«su brÄ«vÄ«bu» paspÄ“ja noturÄ“t tikai dažas minÅ«tes, jo demonstrantus ātri sagrāba un piekāva KGB un milicija. Ievas Brantes zibakcija pret Liepiņu arÄ« bija par «jÅ«su (Ukrainas) un mÅ«su (Latvijas) brÄ«vÄ«bu» no Krievijas impÄ“rijas. Taču jāpriecājas, ka dzÄ«vojam laikā un valstÄ«, kur Liepiņam nav tiesÄ«bu iespundÄ“t I. Branti cietumā, taču tas nenozÄ«mÄ“, ka joprojām mums nav jābÅ«t modriem par citu tautu un savu brÄ«vÄ«bu.

Pabrik, arī tu?

Ne tikai mietpilsoņi, bet arÄ« daudzi politiÄ·i Latvijā ir vai nu stulbi nekompetenti, naivi (Kremļa mediju nozombÄ“ti), vai arÄ« liekuļi, kas barojas no Kremļa siles, esot tajā iekšÄ ar abām priekškājām. To atgādināja arÄ« jaunizceptais eiroparlamentārietis un bijušais ministrs A. Pabriks (VienotÄ«ba), kurš Putina galma ballÄ«tes sakarā izteicās, ka nevajagot ņemties par to Operu un Krutoju, jo valsts neko neesot zaudÄ“jusi.

Pabriks šajā gadÄ«jumā, kad valsts prestiža zaudÄ“jumi ir redzami nepārprotami, demonstrÄ“ja galÄ«gu nekompetenci Krievijas varas sistÄ“mas virtuvÄ“ vai arÄ« lika domāt, ka pats ir kaut kā personÄ«gi ir saistÄ«ts ar šo Kremļa provokāciju un tās atbalstÄ«tājiem Latvijā. Abos gadÄ«jumos tas ir nožēlojami un viela pārdomām par mÅ«sdienu munteriem.

Tā ir viela pārdomām arÄ« par intelektuālās elites, mākslinieku, zinātnieku un masu saziņas lÄ«dzekļu liekulÄ«bu, muļķību un klusÄ“šanu, kas vÄ“sturÄ“ palÄ«dzÄ“ja pie varas nākt Hitlera un Staļina režīmiem, un tas pats atkārtojas šodien, kad Eiropā mÄ“s ļaujam vaļu mÅ«sdienu Hitlera un Staļina klonam Putinam.

Lai dzīvo neuzvaramais Putina karogs!

Mana kolÄ“Ä£e TVNET komentÄ“tāja Sandra Veinberga diskusijā tvitera tÄ«klā par Kremļa galma ballÄ«ti Operā, kritizÄ“jot Operas rÄ«cÄ«bu, atsaucās uz kādu sava tÄ“va fotogrāfiju, kas uzņemta 1940. gada 7. novembrÄ«, kad PSRS okupācijas vara Latvijas Operas nama fasādi bija izdekorÄ“jusi ar Staļina Ä»eņina, Marksa un Engelsa bareljefiem, demonstrÄ“jot, kas ir jaunie latviešu kultÅ«ras citadeles idejiskie saimnieki.

Šis attÄ“ls ir kļuvis par ļoti aktuālu arÄ« šodien pÄ“c 74 gadiem. Vai kādam vÄ“l ir šaubas, ka, putinistiem pārņemot varu Latvijā, Nacionālā apvienÄ«ba un viņu ieliktenis Zigmars Liepiņš parÅ«pÄ“tos, ka Krievijas un pasaules komunistisko ideologu vietā Operas fasādi greznotu Eirāzijas impÄ“rijas apoloģēta Putina bareljefs un lozungs «Lai dzÄ«vo neuzvaramais Putina karogs!»? Vai jÅ«s jau to manāt? Es to jau redzu."

Dokumenti

Novērtē šo rakstu:

0
0