DÄ“moni
AinÄrs KadiÅ¡s · 09.12.2021. · Komentāri (0)Arvien vairÄk cilvÄ“ku visÄ pasaulÄ“ sÄk pievÄ“rst uzmanÄ«bu dažÄda ranga varturu neparastajai uzvedÄ«bai – gan vairÄk vai mazÄk “demokrÄtiskÄ” ceÄ¼Ä ievÄ“lÄ“tie, gan “spalvainÄs rokas” ieceltie valstu (kuras gan vairÄk atbilst komercsabiedrÄ«bu statusam) vadÄ«tÄji, gan arÄ« to administrÄciju darbinieki gandrÄ«z atklÄti veic naidÄ«gas un postošas darbÄ«bas pret savu tautu un lÄ«dzpilsoņiem.
ArÄ« spÄ“ka struktÅ«ru pÄrstÄvji bieži vien pilnÄ«gi atklÄti “aizmirst” savu pamatuzdevumu – gÄdÄt par iedzÄ«votÄju drošÄ«bu, - un pÄriet ienaidnieka pusÄ“, sÄkdami visai enerÄ£iski vÄ“rsties pret tautu, kura viņiem bÅ«tu jÄaizstÄv un jÄsargÄ. Kas ir noticis?!
SituÄcija, kad “savÄ“jie” ar gluži maniakÄlu degsmi vÄ“ršas pret savÄ“jiem un “tautas kalpi” izrÄdÄs par melÄ«giem, mantkÄrÄ«giem, nežēlÄ«giem un neģēlÄ«giem tirÄniem, ir kļuvusi tik izplatÄ«ta, ka daudzi cilvÄ“ki sÄkuši pievÄ“rst tai uzmanÄ«bu un meklÄ“t izskaidrojumu.
Versijas ir dažÄdas, bet vadlÄ«nija ir kopÄ«ga – aiz cilvÄ“ka Ärienes slÄ“pjas kaut kas cits. Nu nevar normÄls cilvÄ“ks citam cilvÄ“kam, turklÄt – savÄ“jam, darÄ«t tik daudz ļauna! Daži tic, ka aiz lielvalstu prezidentu cilvÄ“kveidÄ«gÄs maskas slÄ“pjas reptiļi. Daži – ka citplanÄ“tieši. Daži domÄ, ka tie ir cilvÄ“ku kloni. Bioroboti, tÄ teikt. Jo tiešÄm – daudzu augstu amatpersonu darbÄ«ba ir tik izteikti necilvÄ“cÄ«ga, antihumÄna un uzkrÄ«toši tendÄ“ta uz cilvÄ“ku rases iznÄ«cinÄšanu vai vismaz cilvÄ“ku dzÄ«ves kvalitÄtes ievÄ“rojamu pasliktinÄšanu, ka tÄdu versiju dzimšana ir visnotaļ saprotama...
Bet visÄm šÄ«m versijÄm ir viens vÄjais punkts, Ahileja papÄ“dis, tÄ teikt. TajÄs galÄ«gi “neierakstÄs” mums pazÄ«stamie cilvÄ“ki, kuri “uztaisÄ«juši” politisko karjeru vai nonÄkuši “augstÄ” amatÄ un... mainÄ«jušies lÄ«dz nepazÄ«šanai. PiemÄ“ram - kaimiņu Artis vai mÅ«su pagalma Grieta, ar kuriem spÄ“lÄ“jÄmies viena smilšu kastÄ“, gÄjÄm kopÄ bÄ“rnudÄrzÄ, izpÄ«pÄ“jÄm aiz stÅ«ra pirmo cigareti un – ko tur slÄ“pt – astotÄs klases izlaidumÄ, mazliet iereibuši, skÅ«pstÄ«jÄmies. Dažreiz “aizskÅ«pstÄ«jÄmies”...
VÄrdu sakot – šie cilvÄ“ki izauga kopÄ ar mums, mÅ«su acu priekšÄ. MÄ“s viņus pazinÄm personÄ«gi. Viņu dzÄ«ve ritÄ“ja mÅ«su acu priekšÄ. IespÄ“jamÄ«ba, ka kÄds viņus slepeni nomainÄ«jis pret citplanÄ“tiešiem vai ka viņu ÄdÄ ielÄ«dis reptilis, ir tuvu nullei. Un tomÄ“r – VIÅ…I IR CITI!
KÄ tas var bÅ«t, ka cilvÄ“ks it kÄ ir tas pats, bet – vienlaicÄ«gi – cits?! Ä€rÄ“ji viņš ir atpazÄ«stams, bet pÄ“c uzvedÄ«bas, domÄšanas veida un runas – nÄ“?! KÄ tas ir iespÄ“jams, ka kaimiņu Ilžuks, kura tagad ir deputÄts, vairs nesveicina savu bÄ“rnÄ«bas draudzeni, ar kuru kopÄ, savulaik, tik daudz “podu gÄzts”, bet kaimiņu Ivariņš tagad, uzvilcis policista tÄ“rpu, raksta protokolu savam bÄ“rnÄ«bas draugam JanÄukam par “epidemioloÄ£isko prasÄ«bu neievÄ“rošanu”? Un Ivariņam ir pilnÄ«gi “pie kÄjas”, ka “epidemioloÄ£iskÄs prasÄ«bas” ir acÄ«mredzami maniakÄla, šizofrÄ“niska pianista & Co sacerÄ“jums, bet JanÄuks vienkÄrši piketÄ“ par savu bÄ“rnu tiesÄ«bÄm uz bÄ“rnÄ«bu! Un – ja vadÄ«ba liks – Ivariņš ir gatavs gÄzt JanÄukam ar tÄlredzÄ«gi lÄ«dzi paņemto steku...
Kas notiek ar cilvÄ“kiem?! KÄdēļ viņi tik viegli zaudÄ“ savu augsto statusu – CILVÄ’KS?! KÄ tas var notikt, ka daudzi no viņiem nonÄk tik nožēlojamÄ stÄvoklÄ«, ka pat salÄ«dzinÄjums ar dzÄ«vnieku vai lopu nÄktu pÄ“dÄ“jiem par labu?!
Atbilde ir – DÄ’MONI. TÄs ir dzÄ«vas bÅ«tnes, kuras var iemÄjot cilvÄ“kÄ un lÄ«dz nepazÄ«šanai izmainÄ«t viņa personÄ«bu, padarot to nepievilcÄ«gÄku un – bieži vien – pat bÄ«stamu apkÄrtÄ“jiem cilvÄ“kiem un sabiedrÄ«bai kopumÄ. Austrumos viņus mÄ“dz saukt arÄ« par DŽINIEM, bet – atšÄ·irÄ«bÄ no dÄ“moniem – džini var bÅ«t arÄ« labi. MÄ“s, rietumnieki, sarunvalodÄ tos dÄ“vÄ“jam par labajiem gariem vai eņģeļiem. (Tiem, kuriem nepatÄ«k, ka es bieži pieminu Austrumus, atgÄdinu, ka ikdienÄ lietojam arÄbu ciparus...)
Te ir jÄatzÄ«st, ka tiem “sazvÄ“restÄ«bas teoriju” piekritÄ“jiem, kuri uzskata, ka daudzu valstu vadÄ«tÄji patiesÄ«bÄ nav tie, par ko uzdodas, daļēji ir taisnÄ«ba. Proti, cilvÄ“kam ir tie paši pirkstu nospiedumi, asins grupa, iekšÄ“jie orgÄni utt., bet viņš var pÄrstÄt bÅ«t cilvÄ“ks vispÄrpieņemtÄ izpratnÄ“. Jo mÄ“s gan identificÄ“jam, bet nevÄ“rtÄ“jam cilvÄ“kus pÄ“c viņu anatomijas, izskata, Ädas krÄsas vai asins grupas, bet pÄ“c viņu neredzamÄs, garÄ«gÄs bÅ«tÄ«bas un tÄs izpausmÄ“m.
Ne velti saka – cilvÄ“ces dižgari! Tam vienmÄ“r ir pozitÄ«vs konteksts. Un - šeit ir interesants paradokss – ne vienmÄ“r dižgari ir ievÄ“rojami cilvÄ“ki; ne vienmÄ“r ievÄ“rojami cilvÄ“ki ir dižgari. PiemÄ“ram, visiem zinÄmie Hitlers. Vai Pols Pots. Visi viņus zina, bet par dižgariem nesauc. Slaveni viņi kļuvuši tikai savu neticamo ļaundarÄ«bu dēļ. Slaveni, bet ne diži...
PretÄ“ji ir ar dižgariem. Viņi pat var nebÅ«t slaveni. Bieži vien cilvÄ“ki viņu gara diženumu atzÄ«st vai par to uzzina tikai pÄ“c diženo cilvÄ“ku nÄves/aiziešanas citÄ “pasaulÄ“”. Dižgaru pienesums vienmÄ“r ir pozitÄ«vs, tas ir devums cilvÄ“cei. AtkarÄ«bÄ no sabiedrÄ«bas un/vai laikmeta demonizÄcijas pakÄpes dižgari bieži vien ne vien netiek atzÄ«ti, bet pat tiek vajÄti. Spilgts piemÄ“rs ir JÄ“zus Kristus, bet sešus gadsimtus vÄ“lÄk – Muhameds.
Ne velti saka: “Neviens nav tik ļoti nÄ«sts kÄ tas, kurš runÄ patiesÄ«bu...”
Esmu pÄrliecinÄts, ka cilvÄ“ks var paveikt kaut ko tiešÄm dižu tikai tad, ja viņam palÄ«dz VisaugstÄkais. Rakstniekiem, mÅ«ziÄ·iem, dzejniekiem Dievs sÅ«ta MÅ«zu – garu, kurš diktÄ“, iedvesmo vai liek skanÄ“t. Daudzi ievÄ“rojami komponisti ir liecinÄjuši, ka viņi tikai pieraksta mÅ«ziku, kura skan “kaut kur galvÄ”. Nekas no sevis nav jÄizspiež. KÄ Mocarts un SaljÄ“ri...
ArÄ« labs raksts var rasties naktÄ«. Tu pamosties un vienkÄrši pieraksti.
Un pretÄ“ji – arÄ« dÄ“moni var iedvesmot. Tiesa – citÄ virzienÄ. Tikai dÄ“moni varÄ“ja Polam Potam dot ideju parvÄ“rst skolas par cietumiem un spÄ«dzinÄtavÄm. Un tikai dÄ“moni varÄ“ja likt vakarÄ“jiem skolotÄjiem kļūt par bendÄ“m.
Starp citu, šis fenomens mani ir vienmÄ“r interesÄ“jis, proti – kÄ vidusmÄ“ra mietpilsonis, inteliÄ£ents cilvÄ“ks, skolotÄjs vai Ärsts, nÄkot pie varas kÄdam cilvÄ“knÄ«dÄ“ju režīmam, var sÄkt tam kalpot un darÄ«t šaušalÄ«gas lietas (kÄ Pola Pota režīma laikÄ KambodžÄ, kad daudzi skolotÄji kļuva par bendÄ“m un sÄka nodarboties ar cilvÄ“ku spÄ«dzinÄšanu), bet, mainoties laikiem atkal, kļūt par cienÄ«jamiem sabiedrÄ«bas locekļiem un gÄdÄ«giem Ä£imenes galvÄm. Vai LatvijÄ...
Es nonÄcu pie secinÄjuma, ka daudzi (vairums) cilvÄ“ku ir bez sava kodola, bez sava “es”. KÄ skaida upÄ“ – kur straume nes, tur dodas; kÄ sausa lapa, atrÄvusies no koka, kurš tai deva dzÄ«vÄ«bu un spÄ“ku – kur vÄ“jš pÅ«š, tur lido. Vai kÄ tukšs trauks – ko tajÄ ielies, tas bÅ«s...Kurš režīms valdÄ«s, tam kalpos...
BÅ«t bez “kodola”, bez satura cilvÄ“kam ir ļoti bÄ«stami, jo var nonÄkt “neatgriešanÄs punktÄ”. Ja, turpinot metaforu par cilvÄ“ku kÄ trauku, mÄ“s sadzÄ«vÄ“ mÄ“dzam lietot vienu un to pašu krÅ«zi gan Å«dens pasmelšanai, gan kafijai, gan pienam, tad nekad mÄ“s neliksim galdÄ trauku, kurs izmantots citam, piemÄ“ram - sanitÄram nolÅ«kam. MÄ“s nemÄ“dzam servÄ“t pusdienu galdu, izmantojot karafes vietÄ sanitÄro pÄ«li vai zupas terÄ«nes vietÄ – “šÄ«beri”. TÄtad – trauka pielietojums neatgriezeniski ir noteicis/ determinÄ“jis tÄ likteni.
Latviešu dižgars Rainis teicis: “...Kad netÄ«ru Å«deni lej tÄ«rÄ traukÄ, tad ij trauks kļūst netÄ«rs.” Bet... Vai esam perfekti? Noteikti – nÄ“!
Ko nu?! Vai tiešÄm mums nav vairs cerÄ«bu?! Vai tiešÄm mums visiem lemts “netÄ«rÄ trauka” liktenis?! AtzÄ«simies taÄu, ka visi esam darÄ«juši kaut ko nepareizu vai netÄ«ru. Cits “porņukus” skatÄ«jies, cits melojis, cits/cita sievu/vÄ«ru krÄpis-usi, cits, mantkÄrÄ«bas apstulbots, labÄkos gadus iztÄ“rÄ“jis, dzÄ«damies pÄ“c naudas. Mieru, tikai mieru. Ja mÄ“s bÅ«tu pilnÄ«gi un nevainojami, mÄ“s bÅ«tu kÄ pats Dievs. Ja kÄds domÄ, ka viņam nav nevienas uts, tam jau ir vismaz divas...
Tad tomÄ“r – kur ir tÄ atšÄ·irÄ«ba starp CILVÄ’KU, kurš pakritis/izdarÄ«jis kaut ko nepareizu/ kļūdÄ«jies, un cÅ«ku, kura ar labpatiku vÄrtÄs dubļos, proti - cilvÄ“ku, kuram PATĪK darÄ«t nelietÄ«bas? Kur ir šis “neatgriešanÄs punkts”? Kad cilvÄ“ks ir “karafe”, bet kad - “pÄ«le”?
Es uzskatu, ka tÄ ir IZVÄ’LE. TÄ ir brÄ«nišÄ·Ä«ga, bet vienlaikus – ÄrkÄrtÄ«gi svarÄ«ga lieta, ko VisaugstÄkais dÄvÄjis mums – cilvÄ“kiem. IzvÄ“le mÅ«s atšÄ·ir no dzÄ«vniekiem; izvÄ“le mÅ«s var “augšÄmcelt”, izvÄ“le var mÅ«s nogalinÄt... MÅ«su izvÄ“le noteiks, vai mums ausÄ« ÄukstÄ“s un dos padomus eņģeļi vai mÄ“s uzklausÄ«sim dÄ“monus un kļūsim par dÄ“monu midzeni un instrumentu viņu rokÄs. Esmu dzÄ«vÄ“ personÄ«gi sastapis cilvÄ“ku, kurš apzinÄti IZVÄ’LÄ’JIES iet Lucifera (Austrumos - Šaitans) pÄ“dÄs. AugstprÄtÄ«ba, meli, neapvaldÄ«ta godkÄre, patoloÄ£isks egoisms, mantkÄrÄ«ba – cilvÄ“ks izvÄ“lÄ“jÄs šo. Un kļuva par dÄ“monu. DÄ“mons viÅ†Ä iemÄjoja, sajutÄs komfortabli un sÄka neierobežoti valdÄ«t. CilvÄ“ks pÄrvÄ“rtÄs lÄ«dz nepazÄ«šanai...
ŠÄ·iet, pat visskeptiskÄkais cilvÄ“ks nenoliegs, ka eksistÄ“ nemateriÄli, neredzami spÄ“ki – labais un ļaunais. Esat dzirdÄ“juši “man galvÄ pÄ“kšÅ†i iešÄvÄs doma”? Dažreiz “iešaujas prÄtÄ” laba doma, bet dažreiz – slikta. MÄ“s esam mediji. MÄ“s esam pa vidu. MÅ«su izvÄ“le noteiks, kam bÅ«s materializÄ“ties, manifestÄ“ties šajÄ redzamajÄ, materiÄlajÄ pasaulÄ“ un kam – ne. TÄdēļ vienmÄ“r vieni cilvÄ“ki graus, citi – bÅ«vÄ“s; vieni kropļos, citi – ÄrstÄ“s; vieni meklÄ“s, kÄ nodarÄ«t ļaunu, citi – kÄ palÄ«dzÄ“t. TÄ ir bijis vienmÄ“r, un tÄ bÅ«s vienmÄ“r. MÅ«su atbildÄ«ba un uzdevums – noorientÄ“ties bieži vien visai neviennozÄ«mÄ«gajÄs situÄcijÄs un bÅ«t “pareizajÄ” pusÄ“. SargÄt sevi no ļaunÄ, nepadoties tam. DarÄ«t labu. NekļūdÄ«simies - sirds pateiks priekšÄ...
VÄ“rojot šÄ« laika notikumus un cilvÄ“kus, rodas sajÅ«ta, ka atsprÄguši elles vÄrti un visi dÄ“moni izsprukuši ÄrÄ. VÄ“l vairÄk – tie okupÄ“juši pasauli, iegÄjuši un pamatÄ«gi nocietinÄjušies daudzos ietekmÄ«gos, bet ļoti netÄ«ros cilvÄ“kos. Tas nav nejauši – dÄ“moniem patÄ«k netÄ«ri cilvÄ“ki. GarÄ«gi netÄ«ri, protams, – mantkÄrÄ«gi, alkatÄ«gi, skaudÄ«gi, godkÄrÄ«gi, augstprÄtÄ«gi. DÄ“moni kontrolÄ“ cilvÄ“ku prÄtu, maina personÄ«bu tiktÄl, ka cilvÄ“ki pat sÄk izskatÄ«ties pÄ“c dÄ“moniem. Baidos, ka daudzi no varturiem ir aiz “neatgriešanÄs robežas”, un cilvÄ“ku vairs no viņiem nebÅ«s. Bet – tikai VisaugstÄkais redz cilvÄ“ka sirdi, un tikai Viņam ir pÄ“dÄ“jais vÄrds visÄs lietÄs.
Bet mÅ«su uzdevums – nebaidÄ«ties no dÄ“moniem un nepakļauties viņiem, vienlaikus uzmanoties, lai savÄs taisnÄ«gajÄs dusmÄs mÄ“s nekļūtu viņiem lÄ«dzÄ«gi. IevÄ“rojiet garÄ«go higiÄ“nu. IzslÄ“dziet televizorus un ieslÄ“dziet prÄtu. DÄ“moni izmanto cilvÄ“ka maņas – redzi, dzirdi. Viņi okupÄ“juši arÄ« masu medijus, Ä«paši iecienÄ«ta viņiem ir televÄ«zija. Viņiem ir savi cilvÄ“ki ne vien politiÄ·u (masveidÄ), bet arÄ« mÅ«ziÄ·u un mÄkslinieku aprindÄs. Viņus var atšÄ·irt pÄ“c tÄ, kam viņi kalpo. Ja kalpo tautai naidÄ«gajam režīmam – skaidrs. Senos rakstos teikts: “Tu esi tÄ vergs (piederi tam), kurš tevi ir uzvarÄ“jis.”
TÄdēļ – nepadosimies, draugi, kaut kÄdiem nešÄ·Ä«steņiem cilvÄ“ku veidolÄ. Īsts CILVÄ’KS pÄ“c statusa ir augstÄks par dÄ“monu, tÄdēļ nebaidieties no viņiem. Šis ir pÄrbaudÄ«jumu un vÄ“tÄ«šanas laiks, kurš bija neizbÄ“gams. Lai redzÄ“tu, kas ir kas...
Un pienÄks laiks, kad arÄ« “mÅ«su ielÄ bÅ«s svÄ“tki”; mÄ“s priecÄsimies par uzvaru un viens otru apsveiksim. Un mÅ«su RadÄ«tÄjs labpatikÄ uz mums noraudzÄ«sies.
LÅ«k, uzvarÄ“tÄji, lÅ«k – CILVÄ’KI!