Menu
Pilnā versija

Etniskais sadisms un patogēnais tārps

Arturs PriedÄ«tis · 01.12.2017. · Komentāri (51)

Iesaki rakstu:
Twitter Facebook Draugiem.lv

Sadismam tradicionāli ir individuāla trajektorija. Parasti kāds tÄ«ksminās par otra cilvÄ“ka ciešanām. TomÄ“r iespÄ“jams sadistiski tÄ«ksmināties par visas tautas ciešanām.

IespÄ“jams etniskais sadisms. Tam ir konkrÄ“ti piemÄ“ri. Tos sagādā t.s. trimdas latvieši. Viņi uz Latvijas latviešiem lÅ«kojas no Rietumu kalnu smailÄ“m ar Rietumu iedzÄ«votāju pārākuma apziņu. PÄ“ckara Latvijā dzÄ«vojošie cilvÄ“ki viņiem ir cilvÄ“ciskās niecÄ«bas un padomju mežonÄ«bā  marinÄ“tas sÄ«kbÅ«tnes. PÄ“ckara Latvijas ļaudis viņiem ir sociālisma tvanā apdullušu primātu bars.

Trimdas labiešiem neko neizsaka pÄ“ckara Latvijas latviešu kultÅ«ras panākumi. Latviešu garÄ«gā un materiālā kultÅ«ra savā vÄ“sturÄ“ aizvadÄ«tā gadsimta 70.gados sasniedza kulmināciju, tautas mantojumu saulaini papildinot ar lieliskiem panākumiem mākslā, zinātnÄ“, zinātniski tehnisko inovāciju jomā, rÅ«pniecÄ«bā, lauksaimniecÄ«bā, zvejniecÄ«bā. Ja Rietumos 70.gados sāka smirdÄ“t postmodernisma smirdoņa, tad Latvijā latvieši radÄ«ja Ä«stas mākslas šedevrus un varÄ“ja lepoties ar zinātniskajiem atklājumiem un izgudrojumiem.

Bet to trimdas latvieši var nezināt, bet galvenais - negribÄ“t zināt. Par pÄ“ckara Latviju viņi atzÄ«st vienÄ«gi sliktu informāciju. TeorÄ“tiski ir iespÄ“jami izņēmumi. Praktiski dominÄ“ vÄ«zdegunÄ«gums. 80.gadu beigās pirmās tikšanās ar  „rietumniekiem” sagādāja rÅ«gtu vilšanos. Viņi uz mums lÅ«kojās kā uz antropoÄ«diem, kuri bezjÄ“dzÄ«gi tup sociālisma kokos. Tā lÅ«kojās visi: gan tie, kuri kaut ko bija radÄ«juši sabiedrÄ«bai, gan tie, kuri neko neprata radÄ«t sabiedrÄ«bai.

Spilgts piemÄ“rs ir no Kanādas atceļojušÄs VVF attieksme pret latviešu tautu. Viņas attieksme ir tipisks etniskais sadisms. Tas novÄ“rojams, sākot no pirksta pielikšanas pie deniņiem un beidzot ar mūža mājas skandālu, kā arÄ« latviešus medijos regulāri raksturojot kā nepilnvÄ“rtÄ«gus radÄ«jumus: „[..] teiksim tā – tÄ«ri statistiski runājot, normāla inteliÄ£ence ir tikai pusei no iedzÄ«votājiem. Ceturtdaļa ir gudrāka par caurmÄ“ru, bet ceturtdaļa ir mazāk gudra par caurmÄ“ru.”

Ja 2017.gada 20.novembrÄ« publicÄ“tā tekstā VVF saka „Man šÄ·iet, mums ir tādi sociālie slāņi, kuri ir atsvešinājušies no tās idejas par pašlepnumu – ka tu pats par sevi gādā. Viņi drÄ«zāk sagaida, ka kāds par viņiem rÅ«pÄ“sies”, tad tā ir ļauni tÄ«ksminoša norāde uz padomju cilvÄ“ku nekur nederÄ«go mentalitāti.

Dotie vārdi apliecina etnisko sadismu. Dotie vārdi ir teikti ar pārākuma apziņu un vÄ“si atsvešināti no tautas. Viņasprāt tauta ir pelnÄ«jusi nevÄ“rtÄ«gu dzÄ«vi bez pašlepnuma: ”Es savu tautu vienmÄ“r esmu idealizÄ“jusi. Kad es biju prezidente, man likās, ka mans uzdevums ir to latvietÄ«bu un Latvijas ļaužu potenciālu atmodināt un kā puÄ·Ä«ti aplaistÄ«t. Un tagad, kad es redzu tādas zemiskas lietas un kad tas zemiskums tiek vÄ“rsts pret Tevi, zemiskumu var atdzÄ«vināt  ar prastiem un nesmalkiem lÄ«dzekļiem, un mani skumdina tas, ka mana ticÄ«ba manas tautas spÄ“jām garÄ«gai un psiholoÄ£iskais izaugsmei tiek iedragāta.”

Tipiska ir vārdkopa „Latvijas ļaužu potenciālu atmodināt un kā puÄ·Ä«ti aplaistÄ«t”. Tautu nevajadzÄ“ja modināt. Zinātniskus atklājumus un izgudrojumus, neaizmirstamas gleznas un pasakaini skaistus gobelÄ“nus nerada aizmigusi tauta. Tāpat tauta nav „puÄ·Ä«te”, kuru saimniece aplaista. Tauta nav Kanādas tantuka (turklāt ļoti nelietÄ«ga) Ä«pašums, kas ir žēlsirdÄ«gi jāaprÅ«pÄ“.

Sastopams ir unikāls materiāls etniskajam sadismam. To ir gatavojis un ar parakstu apstiprinājis cilvÄ“ks, kuram noteikti sagādā dzÄ«vniecisku baudu latviešu tautas ciešanas. Šis cilvÄ“ks nav dzimis, uzaudzis un mūža lielāko daļu pavadÄ«jis Latvijā. Latvijā viņš sāka dzÄ«vot nesen. Latvija nav viņa Dzimtene. Viņš no Stokholmas ieradās RÄ«gā, lai konsekventi atgādinātu Latvijas latviešiem par viņu cilvÄ“cisko bālumu. Viņš uzskata par savu pienākumu likt latviešu tautai atsacÄ«ties no pagātnes. Viņa pārliecÄ«bā Latvijas latviešiem ir sistemātiski jāņirgājas par pagātni. Viņa ieskatā pÄ“ckara Latvijā dzÄ«vojošie latvieši ir visādā veidā jāapsmej un jāvajā.

Viņš sev ir formulÄ“jis nÄ«gru misiju. Tā ir misija sagādāt ciešanas, Latvijas latviešiem nemitÄ«gi atgādinot par traumatisko dzÄ«vi „padomijā”. NÄ«gro misiju izpildÄ«t nav grÅ«ti. Nepieciešams izvÄ“lÄ“ties vispiemÄ“rotāko patogÄ“no tārpu, lai sagandÄ“tu tautas apziņu un par to izjustu sadistisku baudu.

Kas ir patogēns tārps?

Tā ir metafora patogenitātei. MedicÄ«nā par patogenitāti dÄ“vÄ“ mikroorganismu spÄ“ju ierosināt infekcijas procesus. Svešvārds atvasināts no grieÄ·u vārdiem „pathos” (ciešanas) un „genos” (izcelsme). Infekcijas procesiem ir patogÄ“ns – kaut kas tāds, kas izraisa slimÄ«bu. SabiedrÄ«bas garÄ«gās saslimšanas patogÄ“nus drÄ«kst pārnestā nozÄ«mÄ“ saukt par tārpiem. Tie grauž sociuma apziņu un ļaudÄ«m sagādā nemitÄ«gas morālās ciešanas.

Trimdas latviešu pārliecÄ«bā patogÄ“ns tārps ir padomju periods. Tas esot sagrauzis Latvijas latviešu apziņu. Tas ir universāli lietots patogÄ“ns tārps. Trimdas latvieši uz to vispusÄ«gi atsaucas tÄ«ksmÄ“ par Latvijas latviešu apziņas neveselÄ«bu.

Etniskā sadisma unikālā materiāla autoram patogÄ“ns tārps arÄ« ir padomju periods. Taču viņam varenākais patogÄ“nais tārps ir „čekas maisi”. Viņš par katru cenu vÄ“las latviešus pieradināt pie domas, ka „čekas maisiem” ir jābÅ«t tautas ciešanu vitālākajam ieganstam.

Saprotams, runa ir par Kārli Kangeri. 2014.gada 20.augustā LR MK izdeva rÄ«kojumu izveidot komisiju bijušÄs VDK dokumentu zinātniskai (!?) izpÄ“tei, kā arÄ« materiālā un morālā kaitÄ“juma izvÄ“rtÄ“šanai (!?), ko bijusÄ« VDK nodarÄ«jusi LR un tās iedzÄ«votājiem. Par komisijas priekšsÄ“dÄ“tāju iecÄ“la Kārli Kangeri.

Par komisijas uzdevumu izvÄ“rtÄ“t materiālo kaitÄ“jumu, bet Ä«paši morālo kaitÄ“jumu atsevišÄ·i LR un atsevišÄ·i tās iedzÄ«votājiem nerunāsim. Tāpat nerunāsim par dokumentu zinātnisko izpÄ“ti. Tie ir tik iracionāli uzdevumi, ka neviens Ä«sts zinātnieks tos nekad neuzņemtos izpildÄ«t un nekādā gadÄ«jumā nepiekristu MK iecerei un terminoloÄ£ijai. Kangeris uzņēmās, jo komisija ir viņa mūža sapnis.

Kangera iedomās „čekas maisi” visvairāk apkauno Latvijas latviešus. Kangeris acÄ«mredzot nesaskata viņa brāļošanos ar Gorbačovu, Jākovļevu. Abi biedri arÄ« vÄ“lÄ“jās PSRS iedzÄ«votāju naidu novirzÄ«t uz „čeku”. Gorbačovs, Jākovļevs tā gribÄ“ja nomaskÄ“t „perestroikas” nelietÄ«gi graujošos mÄ“rÄ·us.

Bet kāds mÄ“rÄ·is ir Kangerim? Vai ir taisnÄ«ba vienam nesen traÄ£iski mirušam kompetentam speciālistam? Viņš saka: „[..] Dr. Kārlis Kangeris, kurš savai spiegošanai IzraÄ“las specdienesta MOSSAD labā par aizsargorganizāciju tolaik izmantoja Stokholmas universitāti, bet šobrÄ«d izmanto Latvijas Universitātes Latvijas vÄ“stures institÅ«tu un gatavojas nodot MOSSAD rÄ«cÄ«bā arÄ« bÄ“dÄ«gi slaveno čekas maisu saturu.” Vai tā ir taisnÄ«ba?

Visticamākais, tā nav taisnÄ«ba. Visticamākais, viņš nesadarbojas ne ar vienas valsts specdienestu. Specdienesti sadarbojas ar gudriem cilvÄ“kiem. „MOSSAD” diezin vai ir bijusi interese par latviešu „avotiem”. Ja tomÄ“r tāda interese bija, tad informācija jau sen ir iegÅ«ta bez Kangera palÄ«dzÄ«bas.

Kangera pozÄ«cija drÄ«zāk atbilst „aukstā kara” Rietumu stratÄ“Ä£ijai, austrumeiropiešos cÄ«tÄ«gi kultivÄ“jot mazvÄ“rtÄ«bas kompleksu pÄ“c dzÄ«ves sociālisma iekārtā. Katrā ziņā tā nav tautas garÄ«gajai stiprināšanai adresÄ“ta pozÄ«cija. Nav nacionāli patriotiska pozÄ«cija un nav zinātnieka pozÄ«cija. ŠÄ« pozÄ«cija liecina par etnisko sadismu. Kangeris saka: “Lai katrs pats pÄ“c tam skaidrojas, kā tur („čekas maisos” – A.P.) nokļuva un kāda bija viņa sadarbÄ«ba ar VDK. MÄ“s nevaram izmeklÄ“t katra cilvÄ“ka likteni, nespÄ“jam noteikt, kurš piekrita brÄ«vprātÄ«gi, kurš piespiedu kārtā.”

Tā ir melnas dvÄ“seles, melna prāta un melnas sirds loÄ£ika, - galvenais publicÄ“t „čekas maisus”, to saturu pārbaudÄ«t nav vajadzÄ«gs, lai katrs pats tiek galā ar visu. Tā nav humāna pieeja. Tāda pieeja var bÅ«t vienÄ«gi etniskam sadistam laikā, kad sabiedrÄ«bā ir iezombÄ“ts reti kropls priekšstats par specdienestiem. Turklāt Kangera pieeju papildina fakts par taisnÄ«guma un tiesiskuma katastrofālo trÅ«kumu šodienas Latvijas justÄ«cijā. Tādos negodÄ«gos apstākļos, tiesu namos katram pašam „skaidrojoties”, bÅ«s neiespÄ“jami panākt taisnÄ«bu.

Amizanti ir tas, ka Kangeris nav spÄ“jis pamanÄ«t pat to, ka viņa pieeja ir pretrunā ar MK rÄ«kojumu. Viņš negatavojas izpildÄ«t rÄ«kojumu. Bet savādāk nevarÄ“ja bÅ«t. Kangeris nekad nav paredzÄ“jis kaut ko pÄ“tÄ«t un izvÄ“rtÄ“t „čekas maisos”. Tas neietilpst viņa nÄ«grajā misijā.

Kangera vadītās komisijas darbību nosaka 2015.gada 22.septembrī apstiprināts reglaments. To ir sagatavojusi pati komisija. Reglamentu ir parakstījis Kangeris, un tas ir saskaņots ar LU rektoru.

Etniskā sadisma unikālais materiāls ir Kangera parakstÄ«tais reglaments. Tā 10.1. iedaļā teikts: „Komisijas loceklis nevar bÅ«t persona, kura ir bijusi Padomju Sociālistisko Republiku SavienÄ«bas (turpmāk – PSRS) vai Latvijas Padomju Sociālistiskās Republikas (turpmāk – Latvijas PSR) Valsts drošÄ«bas komitejas, PSRS AizsardzÄ«bas ministrijas, tās Galvenās izlÅ«košanas pārvaldes, citu PSRS drošÄ«bas vai pretizlÅ«košanas dienestu štata vai ārštata darbinieks, aÄ£ents, rezidents vai konspiratÄ«vā dzÄ«vokļa turÄ“tājs, PSRS vai Latvijas PSR iznÄ«cinātāju bataljonu kaujinieks, vai kura ir bijusi Padomju SavienÄ«bas Komunistiskās partijas (turpmāk – PSKP) Centrālās komitejas loceklis vai darbinieks, Latvijas Komunistiskās partijas (turpmāk LKP) Centrālās komitejas loceklis vai darbinieks, LKP republikas nozÄ«mes pilsÄ“tas rajona, pilsÄ“tas vai rajona komitejas sekretārs vai darbinieks, LKP pirmorganizācijas sekretārs, VissavienÄ«bas Leņina komunistiskās jaunatnes savienÄ«bas Centrālās komitejas loceklis vai darbinieks, Latvijas Leņina komunistiskās jaunatnes savienÄ«bas Centrālās Komitejas, republikas nozÄ«mes pilsÄ“tas rajona, pilsÄ“tas vai rajona komitejas loceklis, PSRS vai Latvijas PSR Ministru padomes loceklis, to vietnieks, PSRS vai Latvijas PSR Ministru padomes Lietu pārvaldes darbinieks, PSRS prokurors, Latvijas PSR prokurors, šo prokuroru vietnieks, PSRS vai LPSR prokuratÅ«ras iestāžu darbinieks pÄ“c 1990. gada 26. oktobra, Latvijas PSR VDK darbÄ«bu pārraugošais prokurors Latvijas PSR prokuratÅ«rā, Latvijas PSR Tieslietu ministrijas darbinieks, PSRS Kara prokuratÅ«ras darbinieks, PSRS Bruņoto spÄ“ku Baltijas kara apgabala vai citu kara apgabalu štāba militārpersona vai darbinieks, Latvijas PSR kara komisariāta darbinieks, PSRS vai Latvijas PSR BrÄ«vprātÄ«gās patriotiskās biedrÄ«bas, Armijas veicināšanas brÄ«vprātÄ«gās biedrÄ«bas, Aviācijas veicināšanas brÄ«vprātÄ«gās biedrÄ«bas, Flotes veicināšanas brÄ«vprātÄ«gās biedrÄ«bas, VissavienÄ«bas armijas, aviācijas un flotes veicināšanas brÄ«vprātÄ«gās biedrÄ«bas darbinieks, PSRS vai Latvijas PSR Ministru padomes Galvenās pārvaldes kara un valsts noslÄ“pumu aizsardzÄ«bai presÄ“ darbinieks, PSRS vai Latvijas PSR Valsts televÄ«zijas un radioraidÄ«jumu komitejas darbinieks, PSRS VissavienÄ«bas autortiesÄ«bu aÄ£entÅ«ras Latvijas republikāniskās nodaļas darbinieks, PSRS ReliÄ£ijas kultu lietu padomes un Krievu pareizticÄ«gās baznÄ«cas lietu padomes darbinieks, Latvijas Miera aizstāvÄ“šanas komitejas darbinieks, Padomju komitejas par atgriešanos dzimtenÄ“ darbinieks, Latvijas PSR Komitejas kultÅ«ras sakariem ar tautiešiem ārzemÄ“s – Komitejas repatriācijas sekmÄ“šanai un kultÅ«ras sakariem ar tautiešiem ārzemÄ“s Latvijas nodaļas – darbinieks, PSRS un ārzemju draudzÄ«bas biedrÄ«bu savienÄ«bas darbinieks vai Latvijas un ārzemju draudzÄ«bas un kultÅ«ras sakaru biedrÄ«bas darbinieks, kā arÄ« pÄ“c 1991.gada 13. janvāra darbojusies PSKP (LKP), Latvijas PSR Darbaļaužu internacionālajā frontÄ“, Darba kolektÄ«vu apvienotajā padomÄ“, Kara un darba veterānu organizācijā, Vislatvijas sabiedrÄ«bas glābšanas komitejā vai tās reÄ£ionālajās komitejās, ir vai ir bijusi ārvalstu drošÄ«bas dienestu, izlÅ«košanas vai pretizlÅ«košanas dienestu darbinieks”.

VÄ“l reglamentā ir teikts: „10.2. Reglamenta 10.1. apakšpunktā minÄ“tie zinātniskās darbÄ«bas veikšanas ierobežojumi attiecināmi arÄ« uz Komisijas zinātniskajam darbam piesaistāmām personām. 10.3. SlÄ“dzot lÄ«gumu, Komisijas loceklis vai cita Komisijas zinātniskajam darba piesaistÄ«tā persona apliecina Reglamenta 10.1. apakšpunktā minÄ“to zinātniskās darbÄ«bas ierobežojošo apstākļu neesÄ«bu, parakstot attiecÄ«gu deklarāciju (!?) ar atrunu, ka gadÄ«jumā, ja sniegtais apliecinājums neatbilst Ä«stenÄ«bai, attiecÄ«gā persona lÅ«dz uzskatÄ«t, ka iesniegts Darba likuma 100. panta piektajā daļā paredzÄ“tais darbinieka uzteikumu, sakarā ar kuru lÅ«dz uzteikt darba lÄ«gumu ar dienu, kurā konstatÄ“ta neatbilstÄ«ba Ä«stenÄ«bai, sakarā ar tikumÄ«bas un taisnprātÄ«bas (!?) apsvÄ“rumiem un zinātnisko Ä“tiku (!?), kas neļauj turpināt darba tiesiskās attiecÄ«bas, kā arÄ« pauž apņemšanos atlÄ«dzināt nodarÄ«tos zaudÄ“jumus un kaitÄ“jumu.”

Ko tas nozÄ«mÄ“? Kā izturÄ“ties pret šÄdu cilvÄ“ku unikālu „tarifikāciju”?

Tā ir nepārprotama vÄ“lÄ“šanās maksimāli kompromitÄ“t latviešu inteliÄ£enci un pazemot latviešu inteliÄ£ences spÄ“jÄ«gāko daļu. Dotajā dokumentā unikālā veidā ir norakstÄ«ta visa Latvijas latviešu inteliÄ£ence. Tā ir iegrÅ«sta sengrieÄ·u Tartarā – mirušo pazemes valstÄ«bā. MÄ“s teiktu - ellÄ“.

Latvijas latviešiem ir pilnÄ«gi skaidrs, ka Kangeris vÄ“las nobÄ«dÄ«t malā praktiski visus cilvÄ“kus, kuri strādāja padomju struktÅ«rās. Labi, ka Raimonds Pauls nav zinātnieks un tāpÄ“c nevar izmeklÄ“t „čekas maisus”. ArÄ« viņu Kangeris ir iegrÅ«dis ellÄ“. Pauls bija LPSR KultÅ«ras ministrs – Ministru Padomes loceklis.

Bet, protams, Pauls nav vienÄ«gais Kangera ellÄ“. Tur vÄ“l Kangeris ir iegrÅ«dis ZA prezidentus, augstskolu rektorus, zinātnisko institÅ«tu direktorus, akadÄ“miÄ·us, profesorus, Tautas māksliniekus un Tautas dzejniekus. Visus nav iespÄ“jams uzskaitÄ«t. Jāuzskaita latviešu inteliÄ£ences tÅ«kstoši.

Kangeris ir iegrÅ«dis ellÄ“ inteliÄ£enci, kura ar savu darbu radÄ«ja 70.gadu grandiozos panākumus latviešu kultÅ«rā. EllÄ“ tāpat ir iegrÅ«sti tÅ«kstošiem strādnieku ar radošu prātu. Viņi darbojās Kangera uzskaitÄ«tajās brÄ«vprātÄ«gajās biedrÄ«bās. Strādnieki bija arÄ« citās struktÅ«rās (LKP CK u.c.).

Kangera saraksts ir pretÄ«gi divkosÄ«gs. Dokumentā ir minÄ“ti „iznÄ«cinātāju bataljona komandieri”, bet nekas nav teikts par slaveno Arāja komandu – ebreju šÄvÄ“jiem, vācu okupantu atbalstÄ«tājiem. PretÄ«ga nelietÄ«ba ir minÄ“t tikai „Krievijas pareizticÄ«go baznÄ«cu”, bet neminÄ“t luterāņu, katoļu un citas Latvijas baznÄ«cas.

No Stokholmas mÅ«s ir aplaimojis kadrs ne tikai ar šÄ·ebÄ«gu „taisnprātÄ«bu”, bet arÄ« ar „zinātnisko Ä“tiku”. BÅ«tu labi, ja viņam bÅ«tu izdevies aptraipÄ«t tikai odiozās komisijas locekļus ar „zinātnisko Ä“tiku” un Latvijas latviešu inteliÄ£ence turpinātu dzÄ«vot saskaņā ar zinātnes Ä“tikas normām un zinātnieku Ä“tikas kodeksu, kurā nekādā ziņā neietilpst etniskais sadisms.

Novērtē šo rakstu:

0
0