Menu
Pilnā versija

Iesaki rakstu:
Twitter Facebook Draugiem.lv

Vai varÄ“ja no t.s. Latgales kongresa 100 gadu jubilejas pasākumiem sagaidÄ«t kaut ko konstruktÄ«vu, perspektÄ«vu, objektÄ«vu, vÄ“sturiski patiesu, garÄ«gi gaišu un rosinošu?

Principā varÄ“ja! TeorÄ“tiski noteikti varÄ“ja sagaidÄ«t! VarÄ“ja sagaidÄ«t vÄ“sturiskās patiesÄ«bas iedibināšanu un šausmÄ«gā etnoloÄ£iskā absurda likvidÄ“šanu latviešu tautas pastāvÄ“šanā.

1917.gada notikums vārdā „Latgales kongress” ir saistÄ«ts ar šausmÄ«gu etnoloÄ£isko absurdu latviešu tautā. Tas ir sen zināms. TāpÄ“c varÄ“ja sagaidÄ«t šÄ« absurda likvidāciju jubilejas pasākumos RÄ“zeknÄ“ 2017.gada maija sākumā. DrÄ«kstÄ“ja pat uzskatÄ«t, ka jubilejas pasākumu galvenais mÄ“rÄ·is ir likvidÄ“t šausmÄ«go anomāliju un beidzot pielikt punktu bezjÄ“dzÄ«bai, kas turpinās 100 gadus un latviešu tautu ir aplaimojusi vienÄ«gi ar nevajadzÄ«giem sarÅ«gtinājumiem.

Taču vispār cerÄ«bas bija minimālas. Faktiski nebija nekādu cerÄ«bu piedzÄ«vot konstruktÄ«vu, perspektÄ«vu, objektÄ«vu, vÄ“sturiski patiesu, garÄ«gi gaišu un rosinošu risinājumu. CerÄ«bas kliedÄ“ja šodienas latviešu inteliÄ£ences nevÄ“rtÄ«ba, kopÄ“jā atbaidošÄ intelektuālā un morālā atmosfÄ“ra, valdošÄs kliÄ·es prāta mazasinÄ«ba un patiesas intereses trÅ«kums tautas un valsts elementāri normālā attÄ«stÄ«bā.

Par šausmÄ«go etnoloÄ£isko absurdu sabiedrÄ«ba ir informÄ“ta. Par to ir rakstÄ«ts grāmatās, medijos. Par šausmÄ«go absurdu ir rakstÄ«juši zinātnieki, publicisti. Taču latviešu inteliÄ£ence vienmÄ“r ir izturÄ“jusies vienaldzÄ«gi pret šausmÄ«go absurdu. No latviešu inteliÄ£ences puses nav sastapta iniciatÄ«va likvidÄ“t bezjÄ“dzÄ«bu, kaut gan „Ä·Ä“Ä·a” lÄ«menÄ« vÄ“sturisko aplamÄ«bu atzÄ«st katrs izglÄ«tots latvietis. Vismaz šo rindu autors aizvadÄ«tajos gadu desmitos nav sastapis nevienu latvieti, kurš neatzÄ«tu šausmÄ«go etnoloÄ£isko absurdu un dusmÄ«gi negrozÄ«tu galvu ar nosodÄ«jumu „Kāds ārprāts!”. Interneta publikāciju komentāros arÄ« nav sastapta vienaldzÄ«ba un neizpratne.

Tik tikko teiktais vedina pret latviešu inteliÄ£enci neizturÄ“ties kā pret viendabÄ«gu sociālo kastu. Tas ir loÄ£iski pareizi. Latviešu inteliÄ£ence nav viendabÄ«ga sociālā kasta. PÄ“cpadomju laikā noteikti nav viendabÄ«ga sociālā kasta. Kritiskos vārdus par latviešu inteliÄ£ences nevÄ“rtÄ«go lÄ«meni nedrÄ«kst attiecināt uz visu latviešu inteliÄ£enci. Nepieciešams strikts dalÄ«jums divās daļās. Tam ir ļoti svarÄ«gs (vissvarÄ«gākais!) iemesls – attieksme pret LR. NebÅ«t ne visa latviešu inteliÄ£ence ir sajÅ«smā par kriminālās valsts izveidošanos, suverenitātes zaudÄ“šanu, amerikāņu armijas okupāciju. NebÅ«t ne visa latviešu inteliÄ£ence izmanto kriminālās valsts galveno metodoloÄ£isko instrumentu – noziegumu brÄ«vÄ«bu. NebÅ«t ne visa latviešu inteliÄ£ence vÄ“las sadarboties ar valdošo kliÄ·i un tās Lielo Bandu. TāpÄ“c latviešu inteliÄ£ence obligāti jādala divās daļās: 1) varas inteliÄ£ence un 2) tautas inteliÄ£ence.

Vislielākā daļa, saprotams, ir varas inteliÄ£ence. Tajā ietilpst valdošÄ kliÄ·e un tās apkalpojošÄ inteliÄ£ence visos dzÄ«ves segmentos. ŠÄ«s inteliÄ£ences apziņu nosaka oportÅ«nisms un konformisms. Pats par sevi saprotams, ka šÄ«s daļas intelektuālā un morālā kvalitāte nav patÄ«kama. OportÅ«nisti un konformisti nekad un nekur nav bijuši cienÄ«jami cilvÄ“ki, bet gan vienmÄ“r ir spÄ«dÄ“juši tikai ar savu verdzisko padevÄ«bu, pielāgošanos, bezprincipialitāti, lišÄ·Ä«gu padevÄ«bu valdošajai kārtÄ«bai un uzskatiem. Viņu intelekts ir piemÄ“rots tikai oportÅ«nismam un konformismam.

Tautas inteliÄ£ence latviešu sabiedrÄ«bā ir izteikta minoritāte. Tā tas ir pašlaik. Tā tas bija agrāk. Taču par to nav jābÄ“dājas. Tautas inteliÄ£ence ir izteikta minoritāte jebkurā tautā. Tā tas ir mÅ«sdienās Rietumu civilizācijā. Tautai patiesi un godÄ«gi kalpojoša inteliÄ£ence vietÄ“jās inteliÄ£ences kontingentā tradicionāli ir mazākumā. Bet tas nebÅ«t neliecina par tās marginālo pozÄ«ciju – maznozÄ«mÄ«gumu. KvantitatÄ«vi malÄ“jā inteliÄ£ence spÄ“j pastrādāt brÄ«numus – izmainÄ«t tautas dzÄ«vi par 180 grādiem. Tādu piemÄ“ru vÄ“sturÄ“ netrÅ«kst. Viss ir atgarÄ«gs no šÄ«s minoritātes pasionaritātes. Tā zinātnÄ“ sauc indivÄ«du spÄ“ju no ārÄ“jās vides izmantot vairāk enerÄ£iju nekā nepieciešams eksistencei un šo enerÄ£iju (respektÄ«vi, enerÄ£ijas pārpalikumu) veltÄ«t apkārtÄ“jās vides transformācijai.

RÄ“zeknes pasākumos dominÄ“ja varas inteliÄ£ence. Pasākumu galvgalā bija varas inteliÄ£ence. Vismaz tā tas atspoguļojās medijos publicÄ“tajās fotogrāfijās. RÄ“zeknÄ“ sapulcÄ“jās latviešu varas inteliÄ£ences zieds. Tādēļ pasākumus var droši saukt par „Latviešu valstisko izdzimteņu kongresu”. RÄ“zeknÄ“ bija visi lielākie nacionālie nodevÄ“ji un valsts noziedznieki ar VVF priekšgalā. RÄ“zeknÄ“ bija stulbais laulÄ«bas pārkāpÄ“js no RÄ«gas pils. Bija augstākās izglÄ«tÄ«bas bendes – kampÄ“ji no rektorātiem. Kā stāsta mediji, bija latviešu „čekas maisu” gnÄ«da, LR ordeņa kavalieris, latviešu „godātais cilvÄ“ks” (sveiciens MaizÄ«tim – „čekas maisu” kuratoram un latviešu čekistu aÄ£entu aizstāvim!), servilisma klasiÄ·is Stradiņš ar galveno referātu. VÄ“jonis, Kučinskis, MÅ«rniece „Latviešu valstisko izdzimteņu kongresā” atkal atgādināja par savu veiklÄ«bu demagoÄ£iskā muldÄ“šanā. Par ko viņi runāja? Vai izteicās par vÄ“sturiskās patiesÄ«bas nepieciešamÄ«bu „latgaliešu” un „Latgales” jautājumā? Protams, tas nenotika. Atkal skanÄ“ja pretÄ«gā Ä«dÄ“šana par Latgali kā „bÄ“du ieleju”, Latgales atpalicÄ«bas nepieļaušanu u.tml.

Taču pats sliktākais – RÄ“zeknes pasākumi izvÄ“rtās šausmÄ«gā etnoloÄ£iskā absurda eskalācijā. ŠausmÄ«gais etnoloÄ£iskais absurds ieguva vÄ“l bezjÄ“dzÄ«gāku vÄ“rienu, jo tika mežonÄ«gi bagātināts ar varas inteliÄ£ences izdÄ“tu jaunu obskurantisma porciju.

LÅ«k, kas lasāms internetā: „PÄ“c garām diskusijām RÄ“zeknÄ“ sestdienas [2017.g. 6.maija] vakarā apstiprināta Latgales kongresa rezolÅ«cija. [..] RezolÅ«cijas ievadā tiek prasÄ«ts nodrošināt latgaliešu valodas un kultÅ«ras Ä«patnÄ«bas kā latviešu nācijas bagātÄ«bas saglabāšanu, aizsardzÄ«bu un attÄ«stÄ«bu, vienlaikus valstiski atbalstot Latgales latviešus (latgaliešus) kā Latvijas valsts nācijas sastāvdaļu. Kongresa dalÄ«bnieki rezolÅ«cijā lÅ«dz nodrošināt skaidru latgaliešu rakstu valodas kā vÄ“sturiskas latviešu valodas paveida valstisku statusu Latvijā, kā arÄ« pieņemt ISO standarta lietojumu, mainot terminoloÄ£iju un saÄ«sinājumus valodas apzÄ«mÄ“jumiem - LAV (latviešu makrovaloda) un LTG (latgaliešu rakstu un literārā valoda).”

„Latgales kongresa” jubilejā netika atzÄ«ts, ka „latgalieši” ir visÄ«stākie latvieši, baltu cilts, kas lika pamatus latviešu tautai. VÄ“sturiskās patiesÄ«bas vietā „latgalieši” vÄ“las turpināt atsacÄ«ties piederÄ“t latviešu tautai, sevi uzskata par atsevišÄ·u patstāvÄ«gu tautu ar savu valodu, mentalitāti, garÄ«go un materiālo kultÅ«ru. RezolÅ«cijā „latgalieši” (loÄ£iski sanāk – „latgaliešu tauta”) tiek pretstatÄ«ti „latviešu nācijai”, kas pats par sevi ir pilnÄ«gi aplams jÄ“dziens.

Neapšaubāmi, šausmÄ«gā etnoloÄ£iskā absurda eskalācijā aplausus ir pelnÄ«jis tikai viens sociālais spÄ“ks – varas inteliÄ£ence. AcÄ«mredzot šÄ« latviešu inteliÄ£ences daļa savā aprobežotÄ«bā neizprot nenormālo stāvokli, kad tautas etniskā pamatdaļa (reāli latviešu baltu cilts, bet idiotiskajā apmātÄ«bā „latgalieši”) apzināti, eksaltÄ“ti, ideoloÄ£iski agresÄ«vi, politiski stÅ«rgalvÄ«gi, idejiski šarlatāni atsakās bÅ«t tautas pamats un izvÄ“lās subetnosa statusu. Tas taču nav normāli, ka latvieši nevÄ“lās bÅ«t latvieši, bet vÄ“lās saglabāt savu pāteru uzspiesto mākslÄ«go etnonÄ«mu un vietvārdu.

Šajā nenormālÄ«bā ir viens amizants moments. VarbÅ«t ir labi, ka nekas nemainās, „latgalieši” sevi neuzskata par latviešiem un vÄ“las dzÄ«vot arÄ« turpmāk ar visiem saviem mentālajiem kompleksiem? Šie kompleksi palÄ«dz precÄ«zāk atbildÄ“t uz jautājumu, kāda tad patiesÄ«bā ir visÄ«stāko latviešu mentalitāte, intelekta ievirze, etniskās identitātes apziņa.

Protams, jebkurā gadÄ«jumā „latgaliešos” nesaskatÄ«t latviešu tautas Ä“tosu ir neproduktÄ«vi. Tā tas ir arÄ« tad, ja mÅ«su dārgais subetnoss ambiciozi turpina saglabāt smieklÄ«go paša izdomāto etnoloÄ£isko statusu.

Novērtē šo rakstu:

0
0